مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جشنواره تئاتر فجر همزمان با تهران در شیراز برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس احمد همتی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره تئاتر فجر در شیراز اظهار داشت: جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر استانی راهکاری موثر برای ایجاد رویکرد «تئاتر برای همه» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جشنواره تئاتر فجر در شیراز با رویکرد «تئاتر برای همه» با هدف روزآمدی نمایش ایرانی از طریق ارائه الگوهای شایسته مضمونی و ساختاری برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر از 26 دی‌ماه تا چهارم بهمن‌ماه سال جاری به مناسبت جشن شکوهمند سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

همتی بیان کرد: رویکردهای ساختاری تنوعی در ارائه گونه‏های نمایشی با در نظر گرفتن جاذبه‌های لازم برای مخاطب و توجه به دستاوردهای جدید تکنولوژی در اجرا در حد امکان است.

وی ادامه داد: رویکردهای مضمونی نیز توجه به دین، امید، آگاهی و اخلاق و فضائل الهی و معنوی در زندگی انسان است که تلاش در تبیین، تشویق و ترویج تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی، توجه به فرهنگ ملی با عنایت به زندگی و آثار مشاهیر، دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی و توجه به مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه از اهم این رویکردها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت بخش استانی تئاتر فجر ادامه داد: برگزاری برنامه‌های این‌چنینی به منزله فرصتی است که در اختیار علاقمندان به تئاتر در سطح آماتور و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی در حاشیه اجرای این بخش جشنواره گفت: باید آثار نمایشی از هنرمندان استان‌ها حین برگزاری این بخش به اجرای عموم در‌آید تا به نوعی سطح توانمندی‌ها مقایسه و ارزیابی شود.

همتی افزود: شایسته این است که گروه‌های بومی در کنار اجراهای کشوری این جشنوار نیز برنامه داشته باشند تا انگیزه‌های رشد گرو‌ه‌های شهرستانی بیشتر شود./س

برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.