فرماندار پیشین فیروزکوه گفت: به سرانجام رسیدن پروژه مسکن مهر فیروزکوه مستلزم همت و تلاش مضاعف اعضای تعاونی ها است.

ˈسعید افشارنادریˈ که به تازگی به سرپرستی فرمانداری شهرستان دماوند منصوب شده  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: به رغم همه کاستی ها و فراز و نشیب های موجود و شرایط خاص اقلیمی، پروژه بزرگ مسکن مهر شهرستان از پیشرفت نسبتا خوبی برخوردار است.

وی این پروژه را به لحاظ زیرساختی پیشگام در استان تهران دانست و گفت: دولت، سهم و نقش خویش را به خوبی در این طرح ملی ایفا کرده است.

فرماندار پیشین فیروزکوه گفت: برخی مسائل نظیر مشکلات آورده نقدی تعاونی ها و همراهی نکردن بعضی اعضا در برخی مقاطع زمانی و . . . سبب شده که تاکنون واگذاری نداشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق سیاست ستاد مسکن مهر استان تهران، تا پایان سال جاری 80 هزار واحد مسکن مهر در این استان واگذار می شود.

افشارنادری افزود: گزارش ها حاکی از آن است که واحدهای مسکن مهر فیروزکوه عملا آماده است و دولت خدمتگزار نیز به تعهدات زمین، تسهیلات، تامین زیرساخت ها و . . . به خوبی عمل کرده است.

وی ادامه داد: بهره برداری از فاز نخست این پروژه، اینک همت اعضای تعاونی ها و اتحادیه ها را می طلبد تا با انجام برخی کارهای برزمین مانده، زمینه واگذاری را فراهم کنند.

افشارنادری با بیان اینکه تا پایان سال متعهد به تحویل 750 واحد مسکن مهر هستیم افزود: پیشنهاد نخست آن است که تعاونی هایی که با پیمانکاران خود مشکل دارند، ادامه کار را خود بر عهده بگیرند تا به صورت امانی و با همراهی اعضاء و بنیاد مسکن کار به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: برای تسریع در فرآیند آماده سازی پیشنهاد می شود مواردی موجب وقفه در روند کار شده اند (از جمله واریز مبالغ بیمه، مبالغ تجدید پروانه ساخت و . . .)، از محل تسهیلات تعاونی ها کسر تا گشایشی در پروژه ایجاد شود.

پروژه مسکن مهر شهرستان فیروزکوه در قالب 15 تعاونی مشغول به کار است که 12 تعاونی آن زیر پوشش یک اتحادیه قرار دارد و سه تعاونی به صورت خودمالک فعال است که از 12 تعاونی ذکر شده دو تعاونی انبوه ساز است و سه تعاونی نیز به صورت خیرین مسکن ساز فعالند.

چهار هزار و 477 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در شهرستان فیروزکوه در حال آماده سازی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.