مشاور عالي استاندار خراسان رضوي با نخستين گروه زائران بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) در قالب «طرح ملي سفر مهر»، در حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمد مهدي اعلايي در جمع این زائران، از مضجع شريف رضوي به عنوان عظيم ترين ظرفيت فرهنگي، مذهبی كشور ياد و اظهار کرد: به بركت وجود مرقد مطهر اين امام همام، سالانه شاهد حضور حدود 30 ميليون زائر در شهر مشهد هستيم.

مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوي ادامه داد: از این رو، مسوولان دستگاه هاي اجرايي به عنوان خادمان زائران، تامين زيرساخت هاي زيارت و برنامه‌ريزي در جهت تسهيل سفر آنان، همچنین ایجاد امكانات برای استفاده مطلوب زائران از فرصت حضور در مشهد مقدس را توفيقي از جانب خداوند می دانند.

اعلایی همچنین به زائران بارگاه رضوی متذکر شد: شما همزمان با ماه ربیع الاول و در قالب یکی دیگر از طرح‌های عدالت محور دولت، به قطعه ای از بهشت دعوت شده اید که یقینا این امر برای تک تک شما بی دلیل و حکمت نیست.

وي گفت: علاوه بر توجه به موضوع زيارت، بايد در جهت ارتقاي سطح معرفتي زائران به علي بن موسي الرضا(ع)، نهادينه شدن فرهنگ رضوي در جامعه و به ويژه در میان نسل جوان، برنامه ريزي شود.

اعلايي تاکید كرد: اجراي طرح ملي سفر مهر كه بر اساس آن امكان زيارت براي قشر هاي مختلف جامعه فراهم مي‌شود، اقدامي تحسين برانگیز از سوي دولت خدمتگزار مي باشد.

وی ادامه داد: آغاز طرح ملی سفر مهر در ماه های آخر دولت دهم، اثبات می کند که در دیدگاه خدمت محور دولت، لحظه اول و آخر فرق ندارد و نیازهای جامعه به ترتیب اولویت در طرح های مهرورزانه دولت تا دقیقه آخر دنبال می شود.

اعلایی عنوان کرد: نگاه رییس جمهور محترم این است که امکانات و فرصت ها، باید عادلانه توزیع شود و همه امکان بهره برداری از فرصت های برابر را داشته باشند که طرح هایی همچون «مسکن مهر»، «کشاورزی مهر»، «هدفمندی یارانه ها» و طرح «سفر مهر» نشانه هایی از تسری این نگاه، در بدنه اجرایی کشور است.

مشاور عالي استاندار خراسان رضوي تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي استان، تمامي امكانات خود را براي هر چه بهتر اجرا شدن اين طرح به كار گرفته و از هيچ خدمتی در این راستا، فروگذار نخواهند كرد./س

 

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، ملی ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.