وزير نفت گفت: بومي سازي فناوري نفت و انرژي در کشور تبديل به يک نهضت شده است تا بتوانيم بسياري از نيازهاي نفتي را در داخل تأمين کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در مراسم سومين کنفرانس بين المللي اتوماسيون صنعتي ايران با رويکرد بومي‌سازي توليد و ارتقاء توانمندي‌هاي ساخت داخل گفت: اتوماسيون صنعتي در توسعه فناوري نفت و انرژي از اهميت زيادي برخوردار است چرا که علاوه بر توسعه نفت و انرژي موجب توسعه صنايع بالادستي و صنايع پايين دستي مي شود . 

وي تصريح کرد: امروز در کشور برا ساس گزارشات ارائه شده، شاهد پيشرفت‌هاي خوبي در صنعت نفت و انرژي هستيم.

وزير نفت با تأکيد براينکه بايد نيازمندي‌هاي صنعت نفت در داخل تأمين شود، افزود: براي تأمين نيازها بايد دست نياز به سمت توليد کنندگان داخلي دراز کنيم و اميدواريم اين گام مهم برداشته شود.

وي گفت: از آنجا که کشور وابستگي‌هايي تکنولوژيکي به کشورهاي ديگر دارد بايد با کمک شرکت‌هاي دانش بنيان و نيز دانشگاه‌ها بتوانيم زمينه قطع اين وابستگي هار ا فراهم کنيم.

وي با اشاره به اينکه صنعت نفت ايران تا 15 سال پيش تمامي قطعات و فناوري مورد نياز خود را از خارج تامين مي کرد ، اظهار داشت : هم اکنون بسياري از تجهيزات صنعت نفت با استاندارد قابل قبول در داخل توليد مي شود .

وزير نفت با بيان اينکه ساخت تجهيزان نفتي در داخل کشور مقرون به صرفه است، گفت : تلاش دولت تامين 95 در صد نيازمنديهاي صنعت نفت کشور از طريق توليد داخلي براساس تدابير ويژه است .  

قاسمي با تاکيد بر جذب نيروهاي متخصص داخلي براي توسعه صنعت نفت و گاز کشور خاطر نشان کرد: اين تفکر در صنعت نهادينه شده که در زمينه‌هاي مختلف بخصوص در شرايط حساس اقتصادي تمامي نيازهاي داخلي را از منابع توليد وطني تامين کنيم .

گفتني است : قبل از تحريم در پارس جنوبي بسياري از تجهيزات براي ميدان‌هاي نفتي از خارج وارد مي‌شد اما امروزه بخش عمده‌اي از نيازها در داخل تامين شده و يا نمونه‌سازي مي شود.
 
وزير نفت با اشاره به اينکه امروز حمايت از توسعه صنعت نفت با جذب متخصصان داخلي تبديل به يک اراده ملي شده ، اظهار داشت :علي رغم اينکه برخي محصولات و تجهيزات نفتي در کشور با استانداردهاي برتر جهاني فاصله دارد اما عزم دولت و متخصصان اين صنعت بر توليد و ساخت تمامي تجهيزان نفت و انرژي بر اساس ارتقاي دانش ملي در کشور است./س
برچسب ها: اراده ملی ، وزیر ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار