در ديدار دوجانبه لاريجاني با نايب رئيس مجلس الجزاير مطرح شد

اشتراكات ايران و الجزایر فراوان است/تلاش تروريست‌ها براي خدشه‌دار كردن چهره اسلام در جهان

رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با محمد جنيعي نايب رئيس اول مجلس الجزاير ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با محمد جنيعي نايب رئيس اول مجلس الجزاير ديدار و گفتگو كرد.  
 
محمد الجنيعي نايب رئيس اول مجلس الجزاير با بيان اينكه الجزاير با ايران مشتركات فراواني دارند گفت: علي‌رغم اين مشتركات برخي از عرصه‌ها موفق به تحقق عملي وحدت نشدند اما از نقطه نظر ما امور در حال بهتر شدن است.  
 
وي ابراز اميدواري كرد بعد از ديدار روسا با يكديگر ارتباطات ميان ايران و الجزاير گسترش يابد.
 
نايب رئيس اول مجلس الجزاير خطاب به لاريجاني اظهار داشت: شما مي‌دانيد تروريست چگونه به الجزاير ضربه زده به طوري كه در بعضي موارد تاثير منفي در زندگي مردم داشته و سبب ايجاد عدم موفقيت در رابطه مطلوب دو كشور شده است.  
 
الجنيعي با بيان اينكه اين جنايتكاران كاري مي‌كنند كه چهره اسلام را خدشه‌دار شود، افزود: بقاياي تروريست‌ها در تلاشند تا در كشور باج‌گيري كنند لذا افرادي از اتباع ديگر كشورها را مي‌ربايند و درخواست غرامت مي‌كنند.  
 
در ادامه لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دخالت فرانسوي‌ها اوضاع را بدتر كرده است، افزود: دخالت بيگانگان هيچگاه نتيجه مطلوبي نداشته است كه نمونه آن را در افغانستان و ليبي شاهد هستيم.  
 
وي ادامه داد: ما باورمان اين است كه بيشتر مسائل حتي مسائل سوريه نيز از طريق گفتگو و راه حل مسالمت‌آميز برطرف مي‌شود اما برخي كشورها به دليل منافع زودگذر مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند.
 
در ادامه الجنيعي در رابطه با دخالت‌هاي فرانسه در مالي گفت: اتخاذ يك ديپلماسي فعال براي حل مسائل ضروري است و ما از ابتدا مخالف دخالت نظامي بوديم.  
 
در پايان رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان خطاب به محمد الجنيعي گفت: ما در مسائل مالي ديدگاه شما را قبول داريم. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: لاریجانی ، سودان ، الجزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار