برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر یکی از اساسی ترین پایه های سینمای ایران است.

روناک یونسی بازیگر فیلم سینمایی "عقاب صحرا" و "روز روشن" در خصوص برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر اساس و پایه سینمای ایران بوده و منجر به افزایش سطح کیفی تولیدات سینمایی می‌شود.
وی افزود: فیلمهایی که در جشنواره مورد توجه مردم و داوران قرار می‌گیرد ملاکی در جهت تولید فیلم های فاخر در آینده و سکوی پرتابی برای فعالان عرصه هنر می شود.
وی تصریح کرد: بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و موفقیت اصغر فرهادی اتفاق خوبی برای سینمای کشور بود و توانست تحولی در نوع ساخت فیلمسازان سینما ایجاد کند.
یونسی اظهار داشت: اگر در جشنواره فیلم فجر تنها یک فیلم خوب دیده شود انگیزه و نگرش تازه ای در روح بازیگران و فیلمسازان ایجاد خواهد شد.
وی عنوان کرد: جشنواره پتانسیل جهانی شدن را دارد به شرطی که تسویه حسابهای شخصی خود را کنار بگذاریم و تنها به سلامت و ارتقا سینما در جهت بین المللی شدن آن فکر کنیم.
یونسی در مورد برگزاری همزمان جشنواره در سایر استانها عنوان کرد: برگزاری همزمان جشنواره در سایر استانها ایده بسیار خوبی است و جشنواره نباید تنها مختص پایتخت شود چون در سطح کشور استعدادهای نهفته ای وجود دارد که می‌توان با برگزاری جشنواره فیلم افراد مستعد را شناسایی کرده و در عرصه هنر از آنها استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به نبود بازیگری به عنوان داور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد و گفت: تنها یک بازیگر می تواند شرایط سخت بازیگری، بازیگران را درک و به درستی قضاوت کند که متاسفانه جشنواره امسال از حضور پیشکسوتان عرصه بازیگری محروم است و این خود جای بسی تاسف دارد.
وی ادامه داد: علت حضور نداشتن بازیگران در گروه داوران را نمی‌دانم اما دوستان در اجرای این امر کم لطفی کرده و تمامی این تصمیمات باعث بی انگیزه ای بازیگران در جهت ادامه راه خواهد شد.
یوسفی در مورد حضور فیلمهایش چون "عقاب صحرا"، "روز روشن" در بخش سودای سیمرغ و نحوه بازیگرش اش بیان کرد: خیلی خوشحالم که جشنواره امسال را با دو کار جدید تجربه می کنم فیلم سینمایی "روز روشن" ساخته حسین شهابی تجربه خیلی خوب اما کوتاهی بود در این فیلم نوعی بازیگری جدید را تجربه کردم که برایم بسیار جذاب بود.
وی افزود: همچنین فیلم سینمایی "عقاب صحرا" ساخته مهرداد خوشبخت فیلمی تاریخی بود که این هم تجربه اول در حوزه فیلم تاریخی بود که امیدوارم مورد توجه مخاطبان و داوران جشنواره قرار گیرد.
وی در پایان در خصوص دبیر جشنواره سی ویکم خاطرنشان کرد: تمامی دبیران جشنواره با یک اندیشه و مدیریت جدیدی پا به این عرصه می‌گذارند و قصد دارند با بهره گرفتن از نواقص گذشته در جهت بهتر شدن و رفع آن تلاش کنند امیدوارم عباسیان دبیر جشنواره به خوبی و با موفقیتی روز افزون از این مسئولیت سربلند شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار