با شروع بحران سوریه بسیاری از سودجویان این فرصت را غنیمت شمرده و با پیوستن به مسلحین به قتل و غارت مردم پرداخته و صاحب سرمایه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شام تایمز، "احمد عفش" از سرکردگان مسلحین طی اعترافاتی اذعان کرده که با همکاری "علی بلو" نزدیکان خود را جمع کرده با تشکیل گروهکی 500 نفره به نام "آزادگان سوریه" ضمن دزدیدن 4 تانک و تعدادی اسلحه توانستند با همدستی یکی دیگر از سرکردگان فتنه به نام "خالد سراج" بر منطقه "کفر حمرة" و "حیان" مسلط شوند.

"خالد سراج" معروف به "خالد حیاتی" نیز با تشکیل گروهکی 200 نفره به نام "امنیت انقلاب" در منطقه "کفر حمرة" و "لیرمون"از انجام هیچ فساد و سرقتی کوتاهی نکرده است. او و همدستانش اموال مسرقه را به "حیان" و "عندان" منتقل می کرده اند به طوری که ظاهر این دو مکان به انبار عمده فروشان شبیه شده است.

"أحمد عفش" که او هم از سران گروهک های آشوب است با حمله با کارخانه ها و کارگاه ها و تهدید مسئولین به آتش زدن محل کارشان چیزی بالغ بر 5.000.000 لیره سوری از آنان باج گرفته است. برخی از صاحب کارخانه ها نیز که توان پرداخت یک چنین مبلغی را نداشته اند از ترس جان فرار کرده و سرمایه خود را در دست عفش و زیردستانش رها کرده اند، و او نیز سرمایه ملی سوریه را ثمن بخس به ترکیه فروخته است (اینکه ترکیه خریدار کارخانجات این کشور بحران زده است خود جای سؤال و تامل دارد). البته کشتار مردم و تجارت انسان را نیز باید به این سرقت ها اضافه کرد.

جالب آنجاست هنگامی که از احمد عفش پرسیده شد اگر داعیه اصلاح داری چرا تخریب می کنی؟ چرا دست به کشتار می زنی؟ چرا جنایت می کنی؟ وی پاسخ داد: من سرکرده 500 نفر هستم و بالاخره باید شکم این افراد را به هر طریق شده سیر کنم!!

گفتنی است طبق اسناد به دست آمده احمد عفش پیش از بحران سوریه صاحب یک موتور سیکلت بوده اما با سوء استفاده از آشوب و عهده داری سرکردگی یکی از گروه های فتنه و با باج گیری و زورگیری به "میلیاردر ارتش آزاد" مشهور شده است. البته سایر سرکردگان نیز یک چنین طمع هایی را در سر می پروانند.

برچسب ها: ارتش آزاد ، ارتش ، دزد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار