اواخر دهه 70 يعني سال 78 تا 82 دوره‌هاي خوب و اوج جشنواره تئاتر فجر بوده كه باعث درخشش جوانان نسل سومي شده است.

رامين ناصر نصير در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره تئاتر فجر بيان كرد: همه دوره هاي جشنواره را از نزديك پيگيري نكردم ولي به نظر من جشنواره افت و خيزهاي خيلي زيادي داشته است.
وي ادامه داد: جشنواره تئاتر در دوره‌هايي موفق عمل كرده همچون شكوفا كردن استعدادهاي جوانان كه آثارشان در اين رويداد ديده شده و يا در معرض و ارتباط برقرار كردن بين تئاتر ايران و اتفاقات بين المللي نقش مؤثري داشته است.
ناصر‌نصير افزود: بعضي از دوره‌ها صرفا حالت تشريفاتي داشته و خيلي دست‌آورد مهمي نداشته و كمتر در اين زمينه موفق بوده است.
اين بازيگر در خصوص بهترين دوره جشنواره تئاتر افزود: به نظر من اواخر دهه 70 يعني سال 78 تا 82 دوره‌هاي خيلي خوبي بود با اين وجود بسياري از جوانان نسل سوم در اين سال درخشيدند كه ماحصل همان دوره است كه كار اول آن ها در جشنواره ارائه و با ان مطرح و شناخته شدند.
ناصر‌نصير در ادامه گفت: در آن دوره گروه‌هاي خارجي شناخته تري در عرصه بين المللي دعوت شدند و سيستم جشنواره حساب شده و به دور از عجله و شتابزدگي بود.
وي تصريح كرد: بودجه اي كه به جشنواره اختصاص داده مي‌شود نيز يكي از دلايل و فاكتورهاي تعيين كننده اين موضوع است.
اين بازيگر افزود: اعتبار جشنواره به آثار عرضه شده در آن بستگي داردو اين موضوع افرادي كه در حاضر در آن به چه ميزان صاحب نام در اين رشته هستند.
ناصر‌نصير اظهار داشت: جشنواره خودبه خود نمي‌تواند صاحب اعتبار و يا خالي از اعتبار باشد و اعتبار آن محتواي جشنواره است.
وي در خصوص سطح كمي و كيفي آثار جشنواره تئاتر تصريح كرد: مهمترين ضرورتي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه براي هر جشنواره تعريفي ارائه شود.
اين بازيگر در ادامه گفت: متأسفانه مديريت و دبير جشنواره هر دو سال يكبار تغيير مي كند و تمامي سيستم جشنواره از اول بايد تعريف شود.
ناصر‌نصير افزود: اگر يك چارت براي جشنواره تئاتر فجر برنامه‌ريزي شود كه با عوض شدن مديريت اين برنامه دستخوش تغيير نشود و همان برنامه را اجرا كنند در ان زمان توقع ما از كه بعد از جشنواره فجر مشخص خواهد شد.
سي و يكمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از 26 دي تا 12 بهمن به دبيري سعيد كشن فلاح در حال برگزاري است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار