اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی امسال در بخش تجلی اراده ملی حامی سی و یکمین جشنواره بین اللملی فیلم فجر است.

"علی درستکار" مجری برنامه تلویزیونی "این شب ها" و نماینده اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در گفت و گوی اخنصاصی با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی امسال در بخش تجلی اراده ملی حامی سی و یکمین جشنواره بین اللملی فیلم فجر است؛ و هدف از این بخش هم فکری فعالان اقتصادی با صاحبان کارگروه تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: دلیل همکاری من با اتاق بازرگانی برای کمک به گروه در جهت نمایش شرایط اقتصادی است که در حد بضاعت کمک هایی را به آن ها داشته باشیم.

درستکار در خصوص استاندارد های مورد نیاز برای انتخاب فیلم عنوان کرد: فیلم هایی که مشمول اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی است و هم چنین علاوه بر معیارهای هنری نگاهی به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی دارند مورد نظر هیأت داوران این بخش است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی سفارش و یا تهیه فیلمی با این موضوع را نداده است بنابراین فیلم هایی که در جهت دنبال کردن اکران و تکریم فعالان اقتصادی هستند و یا به طریقی متفاوت تفهیمی از اقتصاد را به تصویر می کشند، معیار ما برای انتخاب بوده است. 

درستکار با اشاره به اعضای هیأت داوران این بخش افزود: فریدون جیرانی، رحمان سیفی آزاد به عنوان داوران عرصه هنر هستند و من نیز با نمایندگی از سوی اتاق بازرگانی فیلم ها را مورد بررسی قرار داده و همکاری می کنیم.

وی عنوان کرد: نتیجه نهایی در خصوص انتخاب فیلم مورد نظر از سوی هیأت داوران در روز پایانی جشنواره و در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر خواهد شد.

درستکار در پایان در خصوص فیلم های جشنواره خاطر نشان کرد: فیلم "آفتاب مهتاب زمین" تنها فیلمی است که تاکنون دیده ام که با وجود زیبایی های هنری و تدوین مناسب، به لحاظ فیلم نامه ای ضعیف، ناپخته و موضوعی دم دستی بود. /ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.