صابر ابر در "آسمان زرد کم عمق" بهرام توکلی با قرار گرفتن در شخصیت های قبلی فیلم های خود دچار تکرار شده است.

به  گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در دومین برنامه از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد به روي آنتن رفت.

شاهین شجری کهن منتقد سینما در خصوص جشنواره سی و یکم فیلم فجر گفت: امسال از لحاظ برنامه ریزی در چارچوب درستی جشنواره فیلم فجر قرار ندارد و تمهیدی ناکارآمد سبب شده که صندلی برای استراحت وجود نداشته باشد و جشنواره به دلیل هزینه نکردن در بخش های کوچک به  عنوان ویترین سینمای ایران زیر سوال می رود.

وی افزود: انعطاف دبیر جشنواره در برابر خواست طیفی از مردم و یا تزلزل در تصمیم گیری در موارد بسیاری با بازگشت دبیر به نقطه اول همراه بود و این موضوع برای جشنواره مسئله خوبی نیست.

این منتقد در خصوص فیلم "آفتاب، مهتاب، زمین" عنوان کرد: این فیلم با طی کردن روند قبلی اثر "قوی تن"، شریف است  اما با توجه به ظرفیت محدود سینما باید هزینه ها و ابزار با میزان اثرگذاری بخش از آن تبدیل به ریال، قسمتی از آن تبدیل به یک جریان اجتماعی و در نهایت ارتقا فرهگی و زیباشناختی در سطح جامعه شود پس هدف فیلمساز نباید تنها بیان دغدغه های خود باشد.

شجری کهن در خصوص "آسمان زرد کم عمق" اظهار داشت: بهرام توکلی یک صدای ویژه در سینما است و بهترین بازی را به شکلی متوازن از "صابر ابر" و "ترانه علیدوستی" گرفته است و ادبیات غنی سینمایی در این فیلم وجود دارد.

حمید سلیمی منتقد سینما در ادامه این نشست عنوان کرد: فیلم "قوی تن" در واقع رو آوردن به یک نوع سینمایی خاص که به جای قصه گفتن کلیپ وار تصاویر زیبایی را در کنار هم قرار داده است و در مورد فیلم آسمان زرد کم عمق باید گفت صابر ابر در این فیلم به نوعی دچار تکرار شده است و سینمای ایران مهارت عجیب و غریبی در نابود کردن بازیگران دارد اما بهرام توکلی با نوع فیلمسازی خاص خود یکی از 5 فیلمساز مهم سینمای ایران است./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.