"مصطفی زمانی" به کارگردان "برلین 7-" گفته بود اگر فیلم کمتر از 70 جلسه پایان یابد، اسمش را عوض می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، چهارمین نشست رسانه ای پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "برلین 7-" دقایقی پیش با حضور رامتین لوافی کارگردان، سیامک پورشریف تهیه کننده، مصطفی زمانی، کارولین ایش هون بایگر، علی مردانه برنامه ریز، فرشاد سفیدی مدیر فیلم برداری با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه به پایان رسید.

در ابتدای این نشست رامتین لوافی کارگردان گفت: فیلمنامه این فیلم را محمدرضا گوهری نوشته بود و طی تماسی از سوی تهیه کننده با خواندن فیلمنامه ساخت آن را آغاز کردیم.

وی در پاسخ به اینکه داستان خلق این فیلم چه بوده، اظهار داشت: داستان آن دغدغه شخصی من نبوده بلکه دغدغه جمعی بود که کار انجام شود.

لوافی ادامه داد: داستان با درون مایه و نگاه ضد جنگ به موقعیت و شرایط آدم ها می پردازد.

وی تصریح کرد: فیلم دارای تم های اصلی و فرعی است که مهاجرت یکی از آن ها است.

در ادامه سیامک پورشریف گفت: من یک دفتر تولید فیلم سینمایی در برلین دارم و این دومین فیلمی است که در خارج از کشور می سازم. اولین بار با "مانی حقیقی" برای فیلم سینمایی "چمدان" که هنوز اکران نشده، همکاری کردم.

وی ادامه داد: ما یک خانواده کوچک عراقی را به تصویر کشیدیم که چه بلایی سرشان آمدده است و سرنوشت آن ها را در حادثه ای که جنگ برای آن ها پیش آورده بود، به تصویر کشیدیم.

پورشریف درخصوص هزینه ساخت فیلم گفت: بخشی از فیلم با بودجه دولتی ساخته شده است. گرچه این را باید در نظر گرفت که ساخت فیلم در خارج از کشور هزینه بیشتری را می طلبد.

در ادامه مصطفی زمانی بازیگر فیلم گفت: فیلم داستان زندگی آدم هایی است که به دنبال امید می گردند و از شرایط خود خسته شده اند.

وی افزود: دوست داشتم تجربه بازی در فیلم های بین المللی را داشته باشم و دو زبان را تجربه کنم. من به هیچ عنوان زبان انگلیسی بلد نیستم اما یک هفته قبل از شروع کار تمام زندگی من انگلیسی صحبت کردن شد.

لوافی به نام فیلم اشاره کرد و گفت: نام "برلین 7-" ابتدا "گمگشته" بود.

مصطفی زمانی هنگام ساخت فیلم به کارگردان گفته بود اگر فیلم در کمتر از 70 جلسه فیلم برداری شود، اسمش را عوض می کند.

که در ادامه این نشست کارگردان فیلم از زمانی خواست اسمش را عوض کند چون فیلم طی 45 جلسه فیلم برداری شده بود.

گفتنی است، مسعود اطیابی، امیرپروین حسینی و محمدرضا عباسیان در این نشست حضور داشتند./ی2

برای مشاهده آخرین اخبار، تصاویر و فیلم های جشنواره اینجا را کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار