رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه مبارزه با مفاسد اقتصادي در صدر امور قرار دارد، گفت: مسئولان عالي قضايي براي ادامه برخورد‌هاي جدي مصمم هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران "آيت‌الله صادق آملي لاريجاني" در حاشيه حضور در حرم امام(ره) و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دستگاه قضا براي تحقق آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در جلسه مسئولان عالي قضايي به بيانات امام خميني(ره) تاكيد شده است و امروز با روح بلند ايشان بار ديگر تجديد ميثاق كرديم.

رئيس قوه قضاييه گفت: براساس وظيفه ديني و انقلابي امروز در حرم مطهر امام خميني(ره) حضور يافتيم و بار ديگر به كارهاي بزرگي كه امام خميني در دنيا انجام داده‌اند و آن اصل بنيانگذاري جمهوري اسلامي ايران است، ارج نهاديم.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران مثل نوري در تاريكي و انقلابي الهي بود، افزود: خصيصه الهي بودن انقلاب جمهوري اسلامي ايران نظير ندارد و در كنار اين موضوع علما و دانشجويان توجه خاصي به سيستم قضايي اسلامي داشتند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه اصل قضا براي انجام عدالت است، اضافه كرد: حل خصومات و جلوگيري از فساد در انجام امور از طريق عدالت محقق مي‌شود و امام(ره) نيز تاكيدات خاصي نسبت به اجراي عدالت داشتند.

رئيس دستگاه قضا تصريح كرد: در نظام جمهوري اسلامي ايران كساني كه خودشان را واجدالشرايط مي‌دانند مي‌توانند در دستگاه قضا حضور يابند و وظيفه خود را انجام دهند. اين نشان از توجه ويژه امام (ره) به دستگاه قضا است.

وي با بيان اينكه "شهيد بهشتي" معمار دستگاه قضايي جمهوري اسلامي بود اظهار داشت: ما تلاش وافري كرديم تا از اول انقلاب تاكنون براي ايجاد اهداف مهمي كه انقلاب بر عهده دستگاه قضا گذاشته بود حركت كنيم، در اين ايام نيز با توجه به آن اهداف در دستگاه قضا تاكيد خواهيم داشت.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه مبارزه با مفاسد اقتصادي در صدر امور قرار دارد، اظهار داشت: مردم برخوردهاي قاطع را ديدند و وقتي كه برخوردهاي جدي صورت مي‌گيرد انتقادها شروع مي‌شود اما ما بايد راه روشن خودمان را برويم و به اين حرفها اعتنا نكنيم.

وي افزود: مسئولان عالي قضايي مصمم هستند كه اين برخوردها را ادامه دهند.

وي مبارزه با اشرار ، افزايش امنيت اجتماعي، عدالت دستگاه قضايي و تكريم ارباب رجوع را اهداف فعلي قوه قضاييه دانست كه در صدر امور قرار دارد.

آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به بازسازي نيروي انساني تصريح كرد: دستگاه قضا توجه خاص خود را به بازسازي نيروي انساني معطوف كرده است و اميدواريم آثارش در يكي دو سال آينده به خوبي ظاهر شود.

وي با تاكيد بر عنايت مقام معظم رهبري و روح بلند امام (ره) گفت: دستگاه عظيم قوه قضاييه تلاش دارد با كمك مسئولان به قله‌هاي ترقي برسد.

وي با اشاره به راهپيمايي 22 بهمن گفت: از اول انقلاب تاكنون اين مسئله مطرح بوده و همواره مردم با شركت در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ فشارهاي دشمنان را داده‌اند.

آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: فشارهاي دشمن نسبت به ما هميشه بسيار بوده ولي مردم با حركت بسيار خوب خود در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پاسخ خوبي به كشورهاي سلطه طلب داده‌اند.

رئيس دستگاه قضا خاطر نشان کرد: امسال هم مردم پاسخ دندان شكني به دشمن مي‌دهند چرا كه هميشه بر ارزش‌هاي الهي و روح خودباوري امام خميني (ره) تاكيد دارند.

انتهاي پيام/



برچسب ها: لاریجانی ، قضا ، مفاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار