ارائه دادخواست جمهوري اسلامي درباره ورود پهپادهای جاسوسی آمریکا به ایران به مجامع بين‌المللي،برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان،مشروح جلسه استيضاح شيخ‌الاسلامي،ماجراي "مرتضوي" از قضاوت بر پرونده كهريزك تا رياست بر تامين اجتماعي از زبان حكم ميان دولت و مجلس، بازديد اعضاي کميسيون امنيت ملي از جزاير سه‌گانه همزمان با برگزاري اجلاس خليج‌فارس و ... از مهمترين رويداد‌هاي اين هفته مجلس بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مجلس در هفته گذشته هفته‌اي شلوغ و جنجال‌آفرين بود كه مهم‌ترين اخبار هفته گذشته را در زير مي‌خوانيد.



نقوی حسینی: بهبود روابط ایران و آژانس در پی تشکیل گروه حقیقت یاب/رژيم‌صهيونيستي مانند همیشه رسوا خواهد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که در پی توافق در تشکیل گروه حقیقت یاب معاون ایران و آژانس مقدمات همکاری میان دو کشور به وجود خواهد آمد، گفت: با روشن شدن حقایق توسط گروه حقيقت ياب رژیم صهیونیستی برای چندمین بار رسوا خواهد شد.


سبحانی‌نیا:  کمک‌های جبرانی دولت در صورت بی‌تدبیری تورم به همراه خواهد داشت

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه پرداخت کمک به دهک‌های پایین جامعه که حاصل توافق میان دولت و مجلس است می‌تواند موجب افزایش نقدینگی و تورم شود، گفت: هدف کمک به دهک‌های پایین جامعه است و اگر بنا باشد تا این مبلغ عامل افزایش تورم باشد نه تنها تاثیر دلخواه را در پی نخواهد داشت بلکه نتیجه معکوس را منجر می‌شود.

کوثري: لزوم خروج اداره سرزمين وحي از دست آل‌سعود/ اداره مکه بوسيله شوراي کشورهاي اسلامي

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شوراي اسلامي بر لزوم خروج اداره سرزمين وحي از دست دولتمردان سعودي و اداره آن بوسيله شورايي از کشورهاي اسلامي تاکيد کرد.


حجت‌الاسلام صديقي: فتنه در جامعه اسلامي از قتل هم شديدتر است / هر حرکتي که باعث اختلاف ميان مسلمانان شود بازي در زمين دشمن است
 
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب هر حرکتی که سبب اختلاف میان مسلمانان شود حرکت و بازی در زمین دشمن است گفت: امروز مساله اساسی و اصلی "مساله فلسطین" است و برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی همه مسلمانان باید در کنار هم باشند.


احمدي: تعیین نرخ ارز و سرانجام طرح هدفمندسازی یارانه‌ها،شرط ارائه لايحه بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تعیین نرخ ارز و اجرا یا عدم اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مهمترین اولویتی است که باید در لایحه بودجه سال آینده به آن توجه شود.

کوثري: ارائه دادخواست جمهوري اسلامي درباره ورود پهپادهای جاسوسی آمریکا به ایران به مجامع بين‌المللي

عضو کمیسیون امنیت ملی از ارائه دادخواست جمهوري اسلامي درباره ورود پهپادهای جاسوسی آمریکا به ایران به مجامع بين‌المللي و پيگيري آن توسط دستگاه ديپلماسي خبر داد.

 
كدخدايي: ورود زودهنگام به تبليغات انتخاباتي در بررسي صلاحيت‌ها تاثيرگذار است
 
سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه ملاک شوراي نگهبان براي تاييد صلاحيت، رفتار افراد منطبق با قانون اساسی و قوانین عادی است، گفت: ورود زودهنگام به تبليغات انتخاباتي در بررسي صلاحيت‌ها تاثيرگذار است.


كدخدايي: شوراي نگهبان اصلاح قانون انتخابات را تاييد كرد/ رد لوايح "مجازات اسلامي" و "حمايت خانواده"

شوراي نگهبان قانون اساسي طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري را تاييد كرد.


حقیقت‌پور: برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان/ پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی آمریکا سیاست "هویج و چماق" است
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان برگزار خواهد شد، گفت:‌ پیشنهاد مذاکره مستقیم بین آمریکا و ایران به منزله سیاست "هویج و چماق" است.


پورمختار: مجلس پرونده‌هاي زمين‌خواري را پيگيري مي‌كند
 
رئيس کميسيون اصل نود با بيان اينكه مجلس پرونده‌هاي زمين‌خواري را پيگيري مي‌كند، گفت: مجلس و کميسيون اصل نود پرونده‌هاي زمين‌خواري را پيگيري كرده و در برخي موارد با نامه‌نگاري‌هاي لازم خواهان تسريع در رسيدگي به اين پرونده‌ها شده‌اند.

استيضاح وزير كار در صحن علني/ احمدي‌نژاد با چه كساني براي دفاع از وزير كار در مجلس حاضر شد؟

رئيس‌جمهور براي دفاع از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي وارد صحن علني مجلس شد.


لاريجاني: تداوم انقلاب در گرو تبعيت از مقام معظم رهبري است/ دشمنان سوريه پاسخ خود را با بيداري اسلامي خواهند گرفت
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در صحن علني با اشاره به اينكه توده‌هاي مردمي که امام خويش را يافته‌اند با رژيم هايي که از حمايت استکبار برخوردار است، مقابله خواهند کرد، گفت: انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني به پيروزي رسيد و امروز هم راه تداوم انقلاب در گرو تبعيت از مقام معظم رهبري است.

مشروح جلسه استيضاح شيخ‌الاسلامي؛اظهارات لاریجانی و احمدی نژاد در جلسه استيضاح وزير كار
 
رئيس‌جمهور گفت: این نوار درباره جلسه‌ای بین فردی به نام فاضل لاریجانی و آقای مرتضوی است که ساعت‌ها طول کشیده‌ است و بخشی از این گفت‌وگوها به همین مسائل ما برمی‌گردد، حدود 20 دقیقه از این جلسه را در اینجا پخش می‌کنیم؛ لاريجاني گفت: از آن جايي که احساس کردم صحبت‌هاي آقاي رئيس‌جمهور راجع به من است، لازم مي‌دانم صحبت‌هايي را در مورد اظهارات وي مطرح كنم چرا که مقصود وي از فاضل لاريجاني بنده بودم و وي مي‌خواست موضوع را به بنده احاله بدهد.

استيضاح وزير كار در صحن علني/ماجراي "مرتضوي" از قضاوت بر پرونده كهريزك تا رياست بر تامين اجتماعي از زبان حكم ميان دولت و مجلس
 
توكلي،‌ حكم ميان دولت و مجلس ماجراي مرتضوي را از زمان قضاوت وي بر پرونده كهريزك تا زمان تكيه بر مسند رياست سازمان تامين اجتماعي در صحن علني مطرح كرد.



نكو: مبلغ كمك عيدانه به اقشار ضعيف 70 تا 100 هزار تومان تعيين شد/ واريز در نيمه اول اسفند
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه مبلغ كمك عيدانه به اقشار ضعيف جامعه در آستانه سال جديد بين 70 تا 100 هزار تومان تعيين شده است، گفت: بر اساس اعلام دولت اين مبلغ عيدانه در نيمه اول اسفندماه به حساب مردم واريز مي‌شود.

مصباحي مقدم: سه روز است نمايندگان را براي پس گرفتن امضاها تحت فشار قرار داده‌اند/ از اتاق تعاون براي انصراف از استيضاح پيامک مي‌زنند

طراح استيضاح وزير کار گفت: از سه روز پيش نماينده‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا بحث استيضاح را پيگيري نکرده و از آن صرف نظر کنند و حتي از طريق اتاق تعاون نيز پيامک مي‌زنند و اين درخواست را دارند و اين نشان مي‌دهد اتاق تعاون به وزارت تعاون وابسته است.

مطهري: وزیری که به راحتی قانون را زیر پا می‌گذارد، صلاحیت ندارد/ استیضاح یک وزیر به خاطر قانون‌شکنی واجب عقلی است
 
نماینده مردم تهران در جریان بررسی طرح استیضاح شیخ‌الاسلام گفت: آیا وزیری که قانون را زیر پا می‌گذارد و آنرا سبک می‌شمارد صلاحیت ادامه کار دارد و مجلس می‌تواند همچنان به او اعتماد داشته باشد.




شیخ‌الاسلامي: هیچ حکمی درباره مرتضوي صادر نشده است/ وزير اطلاعات صلاحيت مرتضوي را تائيد كرد
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز گفت: بنده شخصا از بالاترین دستگاه مسئول کشور، از آقای مصلحی سوال کردم وي هم گفت که مرتضوی هیچ مسئله‌ای ندارند و من به عنوان یک مدیر هم استعلام کردم،‌هم مشورت کردم و هم مساعدت نظر وزیر اطلاعات را گرفتم و صراحتا با آقای اشتهاردی گفتم هر مدرکی هست نزد من بیاورند اما هیچ مدرکی ارائه نشد.





نادران: رئيس‌جمهور تنها مي‌تواند در دفاع از هيئت وزيران صحبت كند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق آیین‌نامه در بررسی استیضاح، رئیس جمهور می‌تواند یک ساعت در دفاع از هیئت وزیران صحبت کند ولی وقتی یک وزیر قرار است استیضاح شود، فقط وزیر می‌تواند نیم ساعت از خودش دفاع کند.

تذكر لاريجاني به احمدي نژاد در صحن علني مجلس
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي از رئيس جمهور كه براي دفاع از وزير كار در مجلس سخن مي‌گفت خواست تا در موضوع صحبت كند.


لاريجاني: چطور بستگان من خلافي انجام مي‌دهند بايد رسيدگي شود اما شما پشت اطرافيانتان كه پرونده دارند ايستاد‌ه‌ايد؟
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به رئيس جمهور گفت: مشکل اينجاست شما افرادي را به عنوان ياران خود انتخاب کرده‌ايد که پرونده‌هايي دارند شما نمي‌گذاريد که رسيدگي شوند. اگر مطالبي که در مجلس عنوان کرده‌ايد به دادگاه مي‌داديد رسيدگي مي‌کردند ما از کسي دفاع نمي‌کنيم ما نزديکترين فردمان نيز تخلفي کرده باشد جلوگيري نمي‌کنيم و مي‌گويم رسيدگي شود لذا اشکال اين جاست.

احمدي‌نژاد صحن علني مجلس را به حالت قهرآميز ترك كرد/ استيضاح بدون حضور شيخ‌الاسلامي
 
رئيس جمهور پس از اظهارات رئيس مجلس شوراي اسلامي و در واكنش به اين اظهارات صحن علني مجلس را ترك كرد.






مجلس شيخ‌الاسلامي را عزل كرد
 
با راي 192 موافق استيضاح، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عبدالرضا شيخ‌الاسلامي را از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي عزل كردند.



نديمي: دولت از حد نصاب نيفتاده/ كابينه دهم در يك‌قدمي راي اعتماد مجدد از بهارستان
 
يكي از نمايندگان مجلس با يادآوري بركناري وزير كار،تعاون و رفاه اجتماعي در جلسه يكشنبه مجلس گفت: دولت 18 وزارتخانه دارد كه در حال حاضر 9 وزير تغيير كرده‌اند اما فعلا دولت از حد نصاب نيفتاده و نيازي به راي اعتماد مجدد از مجلس ندارد.
 
از تذکر رئیس به رئیس تا ماجرای نوار جنجالی و خبرنگار اتريشي مجلس
 
شصت و چهارمین جلسه علنی بهارستان در حالی پایان یافت که پرونده استیضاح وزیر کار بعد از حدود یک‌سال مختومه شد.


نکو: عدم توجه به حقوق مصرف‌کننده در آزاد‌سازي قيمت‌هاي صنايع خودروسازي "فاجعه" است
 
دبير کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در آزاد‌سازي قيمت‌ها و محاسبه محصولات صنايع خودروسازي با نرخ ارز مبادله‌اي شاهد کم شدن قدرت خريد متقاضيان هستيم که اين موضوع مي‌تواند هم براي توليد‌‌کننده و هم براي مصرف‌‌کننده "فاجعه" باشد.

حقيقت‌پور: ميزباني قزاقستان براي مذاكرات ايران 1+5 نتيجه بهتري را در پي خواهد داشت
 
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به شائبه‌هايي درباره ميزبان دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 گفت: اگر مکان‌هاي ديگري مثل عراق،‌ روسيه و يا بعضي از کشورهاي اروپايي مانند قزاقستان را براي مذاکره انتخاب کنيم بهتر به نتيجه مي‌رسيم.


بررسی اجمالی وضعیت بیمه محصولات کشاورزی در ایران در مركز پژوهشها 
 
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ، وضعیت بیمه محصولات کشاورزی در ایران و چالشها و راهکارهای آن را مورد بررسی اجمالی قرار داد.

همه عکس‌هاي جلسه يکشنبه مجلس و حاشيه‌هايش را اينجا ببينيد
 
استيضاح وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي در حالي در شصت و چهارمين جلسه بهارستان برگزار شد كه دوربين‌هاي مختلفي حاشيه‌هاي جالبي را از اين جلسه شكار كردند.

جوکار: غرب به دنبال حل مسئله هسته‌ای ايران نیست/ اقتدار وزارت اطلاعات در جلوگیری از ایجاد فتنه جديد رسانه‌اي
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام وزارت اطلاعات نشان‌دهنده اقتدار اين دستگاه در جلوگیری از ایجاد موج جدید فتنه رسانه‌اي توسط بیگانگان بود.

مصری: نقدي يا كالايي‌بودن كمك عيدانه دولت به مردم اين هفته مشخص مي‌شود
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصميم مشترك دولت و مجلس براي اعطاي كمك عيدانه به مردم در آستانه سال جديد گفت: نقدي يا كالايي‌بودن كمك عيدانه دولت به مردم اين هفته مشخص مي‌شود.


کريمي: بازديد اعضاي کميسيون امنيت ملي از جزاير سه‌گانه همزمان با برگزاري اجلاس خليج‌فارس
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه اعضاي اين كميسيون از جزاير سه‌گانه خليج‌فارس بازديد خواهند كرد، گفت: زمان دقيق بازديد اعضاي کميسيون امنيت ملي از جزاير سه‌گانه و تنگه هرمز مشخص نشده است.


آقامحمدي: پيشنهاد 3+5 از سوي تركيه؛ طرحي آمريكايي است
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: عربستان و تا حدودي تركيه مستقل نبوده و از غرب و آمريكا حرف‌شنوي دارند و چه بسا كه اين پيشنهاد غرب بوده و از سوي تركيه اعلام شده است لذا حضور آن‌ها در اين گروه تأثيري نخواهد داشت.

قادرمرزي: آزادسازي قيمت بليط هواپيما اجحاف در حق مردم است
 
عضو كميسيون عمران مجلس گفت: آزادسازي و افزايش قيمت بليط هواپيما در شرايط فعلي اجحاف در حق مردم است.


نديمي: شرايط به نفع تصويب بودجه تا پايان سال نيست/ تدوين بودجه در دولت نهايي نشده
 
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که تدوين بودجه در دولت تاکنون نهايي نشده است، گفت: شرايط به نفع تصويب بودجه تا پايان سال نيست، بنابراين چاره‌اي جز تصويب بودجه دودوازدهمي باقي نخواهد ماند.


مجلس در روز سه‌شنبه کار خود را غير علني آغاز کرد/ بررسي جلسات مشترک دولت و مجلس محور اين جلسه

شصت و پنجمين جلسه بهارستان به صورت غيرعلني و با محوريت بررسي جلسات مشترك دولت و مجلس آغاز شد.



نقوي‌حسيني: گزارش لاریجانی از جلسات مشترک دولت و مجلس درباره مسائل اقتصادی 
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: روند نشست‌هاي دولت و مجلس، مسائل اقتصادي کشور، اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و اعطاي بسته عيدانه به مردم در جلسه غير علني صبح امروز(سه‌شنبه) مورد بررسي قرار گرفت.



جليلي: توافق دولت و مجلس براي پرداخت عيدانه 70 و 90 هزار توماني 
 
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از توافق دولت و مجلس درباره ميزان پرداخت عيدانه به هر ايراني خبر داد و گفت: براساس توافقات انجام گرفته مبلغ عيدانه دولت و مجلس به 15 ميليون خانوار ايراني، معادل 7 دهک اول جامعه به ازاي هر نفر 70 هزار تومان و اقشار تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي معادل 90 هزار تومان خواهد بود.


مصري: ايجاد فروشگاه‌هاي ويژه کالا با قيمت پايين تا قبل از نوروز/ قول وزير صنعت براي احداث 1000 فروشگاه

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از ايجاد فروشگاه‌هاي ويژه جهت ارائه کالا با قيمت پايين به مردم تا قبل از عيد نوروز خبر داد گفت: وزير صنعت قول هزار فروشگاه را داده است.


پیشنهاد مرکز پژوهشهای مجلس در مورد قیمت نفت در سال 92/ احتمال تعيين نرخ نفت در بودجه حدود 90 دلار
 
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، قیمت نفت کشورهای مختلف در سال 2013 را پیش‌بینی کرد.


صرامي فروشاني: جامعه آمادگي دستکاری پول ملي را ندارد/حذف صفر موجب تشديد تورم می‌شود
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: با توجه به وضعيت صنعت، كاهش ارزش پول ملي و افزايش ارزش دلار، اذهان اقتصادي جامعه، آمادگي حذف صفر از پول ملي را ندارد چراكه اين امر باعث تورمي مضاف بر تورم فعلي خواهد شد.


قاضي‌پور: پخش نوار از سوي احمدي‌نژاد در صحن علني اقدامي مجرمانه بوده است/ لزوم برخورد قاطعانه دستگاه قضايي
 
نماينده مردم اروميه در نطق ميان دستور خود با اشاره به اينكه تجسس در امور شخصی افراد خلاف قانون است، گفت: پخش نوار از سوي احمدي‌نژاد در صحن علني مجلس اقدامي مجرمانه بوده و ما به نمايندگي از ملت از دستگاه قضايي مي‌خواهيم با همه خاطيان برخورد محکم شود تا اقدامات اين چنيني تکرار نشود.


بیانیه فراکسیون روحانیون مجلس: مشارکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه از مهم‌ترین جلوه‌های حضور وحدت‌آفرین مردم است
 
فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سی‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.


آشتياني‌عراقي: مخالفت صددرصدي مجلس با توليد "پروژه لاله‌‌"/ سوال از وزير فرهنگ در دستور كار
 
رئيس کميته ارشاد و تبليغ اسلامي مجلس‌ با تاکيد بر مخالفت صددرصدي مجلس با توليد پروژه لاله‌ گفت: عدم توقف در توليد اين پروژه طرح سوال از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را در پي خواهد داشت.


فياضي: کميته تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد در مرحله جمع آوري اطلاعات است
 
عضو کميته تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه اين کميته در مرحله جمع آوري اطلاعات قرار دارد، گفت: کميته تفحص از دانشگاه آزاد تاکنون به تحليل و پردازش اطلاعات جمع‌آوري شده ورود نکرده است.


آليا: انتخابات رياست‌جمهوري 92 فارغ از گرايش‌هاي سياسي است
 
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري، انتخابات رياست‌جمهوري را انتخاباتي براي انتخاب فرد اصلح و فارغ از گرايشهاي سياسي دانست.


حقيقت‌پور: لزوم اداره سرزمين وحي به وسيله جوامع اسلامي
 
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مکه مکرمه و مدينه منوره بايد مديريت بين‌الملل اسلامي داشته باشد، نه اين که يک کشور بتواند آداب، روابط، مقررات و خاستگاه‌هاي مذهبي مسلمانان را مديريت کند.


نقوي‌حسيني: جزاير سه‌گانه جزء لاينفک خاک ايران است/بحرين بحران داخلي خود را حل کند
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: به نظر می رسد بحرین به جای دخالت در روابط کشورهای منطقه و تکرار ادعاهای نادرست امارات درباره مالکیت بر بخشی از خاک ایران،بهتر است تدبیری برای حل بحران داخلی خود و پاسخی برای مطالبات ملت بحرین بیاید.


حسيني: ديدار فراکسيون روحانيون مجلس با آيت‌الله مهدوي‌کني
 
عضو هيئت رئيسه فراکسيون روحانيون مجلس گفت: اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در نظر دارند هفته آينده دیداری با آيت‌الله مهدوي کني داشته باشند ولی زمان اين دیدار مشخص نشده است.


 پورمختار: ورود كميسيون اصل 90 به تامين امنيت انتخابات سال آينده با همكاري نيروهاي امنيتي

رئيس كميسيون اصل 90 از رصد مباحث امنيتي اتتخابات سال آينده خبرداد و گفت: اين كميسيون در راستاي وظايف نظارتي خود تامين امنيت انتخابات خرداد92 را در دستور كار قرار خواهد داد.



انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، آژانس ، انرژی ، اتمی ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار