برگزاری همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و فرهنگی بهترین فرصت برای فراگیری، تبادل نظر و انتقال تجربیات و آموخته‌ها در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل، "پریسا محمدی" رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهمین همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی فرهنگی و تزئینات و وابسته معماری که صبح امروز در موزه ملی ایران برگزار شد گفت: همایش‌های حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری از سال 1375 فرصتی برای فراگیری و تبادل‌نظر و انتقال تجربیات و آموخته‌ها و همچنین معرفی جنبه‌های مختلف این رشته به عنوان فصل مشترک علم وهنر موفقیت‌های روز افزونی داشته بطوریکه همین امر انگیزه اصلی حفظ تداوم و پاسداری از این رویداد مهم به شمار می‌رود.
وی افزود: از دغدغه‌های برنامه‌های پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی انجام طرح‌های کلانی همچون پروژه‌های راهبردی در حفاظت از آثار سنگي، پژوهش در حوزه تکنولوژی‌های روز در حوزه مرمت، بومی‌سازی تکنولوژی مورد استفاده در این رشته تخصصی، انجام پژوهش‌های شناختی آثار تاریخی فرهنگی و موزه‌ای و به روز کردن پروتکل‌های مرمتی و آموزش کارکنان است.
"محمدی" تصریح کرد: ماهیت میان رشته‌ای حفاظت و مرمت اشیاء، عرصه مناسب و گسترده‌تری را برای تعریف همکاری‌های مشترک بین پژوهشکده و پژوهشگاه با سایر نهادهای تحقیقاتی، آموزش و اجرایی کشور و حتی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم آورده باشد.
گفتنی است: دهمین همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری 24 و 25 بهمن در موزه ملی ایران برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار