مديركل خدمات پس از فروش شركت ارتباطات سيار، از برگزاري اولين نمايشگاه تخصصي خدمات پس از فروش از 6 تا 9 اسفندماه همزمان با روز ملي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان خبرداد.

به گزارش گروه  اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي حميدي در اين باره تصريح كرد: بايد ارايه كنندگان خدمات را به سمت ارايه انواع خدمات پس از فروش به صورت غيرحضوري به مشتريان سوق داد.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري اولين دوره نمايشگاه خدمات پس از فروش گفت: هر خدمت و كالايي بعد از فروش نياز به پشتيباني دارد كه خدمات پس از فروش، ناميده مي‌شود؛ اين در شرايطي است كه ارايه خدمات پس از فروش مناسب با شاخصه‌هايي از جمله سرعت، صحت، امنيت و در دسترس بودن معنا پيدا مي‌كند.

حميدي، ارايه خدمات پس از فروش مناسب را سبب افزايش رضايتمندي مشتريان و بالا رفتن سطح اعتماد آنها به توليدكنندگان دانست.

اين مقام مسئول افزود: در اين ميان مهمترين عاملي كه شاخصه‌هاي مذكور را قوت مي‌بخشد، نيروي انساني است؛ به اين معنا كه پراكندگي نيروي انساني در زمينه خدمات رساني يك كالا و ايجاد فضاهاي مناسب براي خدمات رساني به مشتريان و مصرف‌كنندگاني به راحتي مي تواند شاخصه سرعت و امنيت در خدمت رساندن را نشان دهد.

وي تصريح كرد: اين به دان معنا است كه مشتري بايد به راحتي بتواند با مراجعه حضوري و غيرحضوري خدمت خود را در خصوص كالاي خريداري شده بازيابد.

حميدي در خصوص مزاياي خدمات پس از فروش براي توليدكنندگان نيز گفت: اگر توليدكننده، كالايي توليد كرده باشد كه نتواند پاي تعهدات خود در قبال پشتيباني از آن بايستد، باعث مي شود كه مشتريان خود را از دست بدهد و عكس اين عمل نيز البته مي تواند صادق باشد.

وي اظهار داشت: حركت مطابق با نقطه نظرات مشتريان اين حسن را دارد كه توليدكننده با اشراف پيدا كردن به سليقه مشتري، كالايي را توليد خواهد كرد كه مي تواند نظر مشتري را جلب كرده و گوي رقابت را از رقبا بربايد.

به گفته حميدي، برخي از كشورها از ايران در زمينه ارايه خدمات پس از فروش بسيار با سرعت پيشي گرفته اند و برخي ديگر از كشورها نيز هنوز به توانمندي ايران نرسيده اند، اين در شرايطي است كه ارايه خدمات پس از فروش براي موضوعات خدماتي بيشتر از موضوعات توليدي در ايران رونق گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار