"ري تكيه" تحليلگر سياسي "شوراي روابط خارجي آمريكا" در مقاله اي تحت عنوان "در مورد ايران، امروز زمان مذاكره است" كه در روزنامه "لس آنجلس تايمز" منتشر شده است اشاره مي كند كه آمريكا بايستي مشوق ها و امتيازات به ايران ارائه نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تايمز، "ري تكيه" در مقاله خود اظهار مي دارد كه آمريكا مي بايستي پيشنهاداتي را به ايران ارائه نمايد تا بتوان از طريق آن يك قرارداد نهايي را تنظيم نمود."

وي مي گويد: "ايران اين حق را دارد كه به مذاكره با جامعه بين المللي ادامه دهد." 

تکيه در ادامه به حمايت ملت ايران از برنامه هسته اي كشورمان مي پردازد و مي نويسد "اين احساس در ايران در حال رشد است كه ايران حق دستيابي به فناوري و قابليت هاي هسته اي را دارد. اين مسئله به يك افتخار ملي براي ايرانيان و منبعي براي غرور آنان به قابليت هاي خود تبديل شده است. تحريم ها نيز بر مردم ايران تاثير چنداني ندارند زيرا آنان به موانع ايجاد شده در مسير راهشان از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون عادت كرده اند." 

"ري تكيه" در ادامه به ضرورت مذاكره ميان ايران و آمريكا مي پردازد و مي نويسد "اكنون زمان مذاكره ميان طرفين فرا رسيده است. در اين مسير بايستي يك جدول و برنامه فشرده و زمان بندي شده تعيين شود. آمريكا بايستي براي رهايي از مخمصه اي كه برايش ايجاد شده است مشوق ها و امتيازات بيشتري را به ايران ارائه نمايد. سياست شركت و يا عدم شركت در مذاكره از سوي آمريكا استراتژي اشتباهي است." 

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، مشوق ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار