آیت‌الله مصباح یزدی گفت : نخستین گام در سبک ،تحلیل و تبیین سبک زندگی فعلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی در همایش ملی سبک زندگی اسلامی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم برگزار شد ، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی افزود : رهبر معظم انقلاب پرسش های خود در این باره را با دغدغه مطرح کرده اند و انگیزه ایشان از طرح این مسائل، نگرانی از رفتارهای اجتماعی است که با ارزش های اسلامی سازگار نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تهیه فهرستی از کمبودهای موجود در زمینه سبک زندگی را ضروی دانست و گفت: باید هر کس با توجه به موقعیت اجتماعی اش برای این کمبودها چاره اندیشی کند. همچنانکه لازم است ریشه های مشترک این مشکلات را احصا و دسته بندی کنیم تا به شکل هرمی، به مسائل جزیی برسیم.

وی مال دوستی منجر به رانت خواری، رشوه گرفتن، تقلب و احتکار را از ریشه ها آسیب در این عرصه عنوان و خاطر نشان کرد: اگر ریشه های اصلی اصلاح نشود به نتیجه اصلی نمی رسیم.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه برای تعیین سبک زندگی باید معیار ارزشیابی درستی داشته باشیم گفت: معنای سبک زندگی اسلامی این است که آنچه عرضه می کنیم، بر اساس باورهای اسلامی است و اصلی ترین معیار در سبک زندگی، باید عقاید اسلامی باشد./س

برچسب ها: قم ، راهکار ، سبک ، زندگی اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.