قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارتباط مستمر با مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده و حمایت از دستاوردهای آنها باعث شکوفایی و پیشرفت کشاورزی می‌شود.

منوچهر اتّحاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تولید پایدار در صنایع کشاورزی رابطه مستقیم با تجاری‌سازی کشاورزی دارد و اهمیت دادن به تولید کیفی محصولات با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید را در عرصه تجاری پایدار می‌کند.

وی با اشاره ای به نقش کشاورزان بومی در کشاورزی پایدار تصریح کرد: از تجارب ارزشمند کشاورزان و دانش بومی نیز نباید غافل بود چون به عنوان نیروهایی ارزشمند در کشاورزی پایدار قابل اتکّا خواهند بود.

اتّحاد ادامه داد: تولید محصولات باکیفیّت باید سرلوحه برنامه های تولیدکنندگان گنجانده شود چراکه سرمایه گذاری برای تولید محصولات سالم و ارگانیک رو به افزایش است.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی کلید دستیابی به توسعه را با افزایش بهره وری مرتبط قلمداد نمود و یادآور شد: تولید پایدار در تولیدات محصولات کشاورزی، تجاری کردن کشاورزی و در نهایت رقابت‌پذیر شدن محصولات در بازارهای بین‌المللی درپی توسعه ای پایدار محقق خواهد شد.

اتحّاد تاکید کرد: هزینه ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمّیت و کیفیّت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌یابد./س

برچسب ها: پیشرفت ، کشاورزی ، سایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.