رئیس اتاق بازرگانی ایران با بيان اينكه بحث حمايت از توليد ملي بايد مستمر باشد، گفت: تصویب و اجرای بسته حمایت از تولید و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار از ابتداي سال تاكنون به تاخير افتاده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار تمدید سال تولید ملی شد و گفت: طي ماه هاي گذشته بيشترين مشکلات اقتصادی كشور ناشي از سو ء مدیریت ارزی بوده است .

وي ادامه داد: برخي ها مشکلات ارزی را به گردن تحریم می اندازند در حالی که تحریم از 6 ماه قبل از اجرا شده و عواقب آن نيز قابل پيش بيني بوده است . 
 
نهاونديان افزود: وقتی از 6ماه پیش تحریم های ارزی را اعلام کردند دولت فرصت داشت در سیاستهای ارزی و تجاری تجدید نظر کند اما نرخ ارز را مدیریت نکرد و تا نیمه سال91 به خاطر ارزان نگه داشتن مصنوعی ارز، سیل کالاهای وارداتی به بازار ایران سرازیر شد.

وی عملکرد حمایت از تولیدملی را در سال جاری غیرقابل قبول ارزیابی كرد و اظهار داشت: اجرای بسته حمایتي از تولید و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار از ابتداي سال تاكنون به تاخير افتاده در حالي که از 11 ماه پيش تاکنون اين قوانين در مجلس به تصويب رسيده است.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران از رسانه ملی خواست اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را پیگیری و مطالبه کند.

نهاوندیان در خصوص وظيفه بخش خصوصي در اين شرايط  و راهكارهاي جلوگيري از احتكار، اظهار داشت: ساختار اقتصاد باید رقابتی و شفاف باشد تا شرايط احتکار فراهم نشود .

وي از اعلام نشدن آمارهای رسمی اقتصادی انتقاد کرد و گفت: دانستن آمارهای پایه اقتصادی حق فعالان اقتصادی است تا بتوانند برنامه ریزی کنند ولی در حال حاضر حتی آمار رشد اقتصادی هم اعلام نمی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران وظیفه مردم برای حمایت از تولید ملی را پس انداز و سرمایه گذاری دانست و با ارائه نرخ بسیار بالای پس انداز در چین، خواستار اصلاح فرهنگ و رفتار اقتصادی برای حل ریشه ای مشکلات اقتصادی کشور شد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار