فيلم‌هاي جشنواره فجر به لحاظ تركيب بازيگران و نوع پرداخت،‌ متناسب اكران سينمايي نيستند.

مهرداد فريد، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص تركيب احتمالي اكران نوروزي گفت: بهترين گزينه براي اكران نوروزي سينما اين است كه به تنوع ژانر و سليقه مخاطب توجه شود.
وي ادامه داد: فيلم‌هاي جشنواره سي و يكم فجر به لحاظ نوع پرداخت، محتوايي و تركيب بازيگران تناسبي با اكران عمومي در سال آينده ندارند و سينماي ما در سال 92 با كمبود فيلم جذاب و ريزش مخاطب روبرو خواهد بود.
فريد عنوان كرد:‌ بهتر است اندك فيلم‌هاي جذاب را به صورت متمركز در نوروز اكران نكنند و اكران فيلم‌هاي تجاري به طور حتم تاثير منفي را در پي خواهد داشت كه در زمان اكران خنثي كننده يكديگر مي‌شوند.
وي با اشاره به ضعف اقتصادي جامعه اظهار داشت: با توجه به ضعف اقتصادي مردم در اين روزها توقع اينكه آنها به تماشاي همه‌اي اين فيلم‌ها در تعطيلات نوروز بروند، اشتباه است و بنابراين بهتر است به فكر تنوع سليقه‌ها باشيم و براي هر كدام از گرايش‌ها فيلمي را ارائه دهيم.
فريد افزود: بهترين تركيب براي اكران نوروزي وجود يك فيلم كمدي، ملودرام، اجتماعي،‌جنايي و يا يك فيلم مخاطب خاص است.
وي خاطر نشان كرد: صرف نظر از انتخاب فيلم‌ها براي اكران،‌موضوع ديگر نياز سينما به وجود دولتي مقتدر  و توانا براي دفاع از مجوز نمايش  در مقابل فشار پايين كشيدن فيلم‌ها از روي پرده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.