تبديل شدن خانه سينما به پاتوق فرهنگي به دليل توانايي اين مكان در ساماندهي سينما نظريه اي مردود است.

مهرداد فريد، كارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت دوباره خانه سينما گفت: نمايندگان انتخابي خانه سينما واقعا خانه سينمايي هستند و در واقع منتخبین اهالي سينما محسوب می شوند. همانطور که نمایندگان سازمان سينمايي هم نمایندگان آقای شمقدری هستند و با توجه به صلاح ديد ایشان این نمايندگان، معرفي شده اند و تا الان اين روند مشكلي نداشته است.
 وي ادامه داد: امیدوارم خانه سينما با بازگشايي مجدد، فعاليت صنفي خود را اغاز کند و این که عده ای می خواهند خانه سینما به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود نظريه ی مردودي است. به طور قطع خانه سينما در آینده با محوریت امور صنفي، سينما را ساماندهي خواهد کرد.  
فريد همچنين در خصوص اتفاقات اخیر در حوزه ی اکران سينما عنوان كرد: در ماههای اخیر ثابت شد کسانی که امور را در دست دارند دلسوزی ای نسبت به سینما ندارند و گمان می کنم تا پایان این دولت در بر همین پاشته بچرخد. امیدوارم دولت بعدي با افكار سازگار با ماهیت سینما جلوی تخريب سينما بگیرد.
وي تاكيد كرد : دولت فعلي متاسفانه كارنامه موفقي در حوزه سينما نداشته است و اميدوارم عملكرد ناموفق مديريت فعلي سينما با توجه به انسداد سياسي پیش آمده بزودی مرتفع شود.
فريد ضمن بيان اينكه شرايط فعلی سينما، فعاليت را براي سينماگران سخت كرده اظهار داشت: فيلم سازان با وجود اين اتفاقات و بحران های پیش آمده  شرايط مناسبی براي اكران فيلم هايشان ندارند و در سال 91 هركس كه فيلم خود را اكراان كرده، در واقع آن را به دست خود به قربانگاه برده است.
وي افزود: سينما همچون اقتصاد و صنعت به ثبات نیاز دارد و نمی تواند خود را تابع بازی های سیاسی کند. انتقام گیری های سیاسی برای فرهنگ مثل زهر عمل می کند و ما نمی توانیم در این فضا برای مردم فیلم بسازیم و یا فیلم اکران کنیم. در شرایط فعلی آن چه قطعی به نظر می رسد طرفهای درگیری سوداهایی غیر سینمایی دارند و اولویت اولشان سینما نیست و گرنه اگر دلسوز سینما بودند لابد مثل همان مادری که به خاطر نجات فرزندش از دو تکه شدن، از حق خود گذشت می بایست از مواضع خود کوتاه می آمدند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار