اقدام رژيم صهيونيستي به نقض معامله اسيران فلسطيني با شاليت ضربه اي شديد به آمريکا و مصر بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام ؛‌ اقدام اسرائيل به نقض معامله اسيران فلسطيني با شاليت موسوم به «وفاء الاحرار» غافلگيرکننده يا جديد نبود؛ زيرا اين، نخستين بار نيست که اسرائيل قوانين يا توافقنامه ها را نقض و متکبرانه از رو به رو شدن با کنوانسيون ها و توافقنامه هاي بين المللي اجتناب مي کند. تاريخ اسرائيل مملو از اين گونه نقض ها است؛ اما اهميت نقض معادله «وفاء الاحرار» به علت زمان وقوع و اهداف آن است؛ به ويژه اين که به منزله ضربه اي شديد به طرف هايي است که در اين خصوص ميانجي گري و بر آن نظارت کردند. مصر و آمريکا در راس اين طرف ها قرار دارند.

روزنامه هاآرتص روز هفدهم فوريه سال 2013 در پايگاه اينترنتي خود از نحوه نقض اين قرارداد و اقدام اسرائيل به بازداشت مجدد چهارده نفر از آزادشدگان از آغاز سال گذشته پرده برداشت. ايمن الشراونة و سامر العيساوي در راس اين افراد قرار دارند که از نزديک به هفت ماه پيش اعتصاب غذا کرده اند.     

دادگاه هاي اسرائيل از نژادپرستي که دولت اسرائيل به آن متصف مي شود، دور نيستند. دادگاه صلح اسرائيل در قدس روز سه شنبه برابر با نوزدهم فوريه با آزادي سامر العيساوي به رغم وخيم بودن وضعيت سلامتي اش مخالفت کرد. العيساوي اخيرا در وصيت نامه اش ادامه مبارزه با اشغالگران را خواستار شد و شاهد شهادت او آغاز بهار فلسطين برضد رژيم اشغالگر اسرائيل باشد. زمان نقض اين معامله و نحوه آن که در روزنامه هاآرتص مطرح شده با توجه به اوضاع بحراني مصر نشان از اين دارد که اسرائيل قصد دارد با استفاده از اوضاع مصر از اين امر به نفع خود استفاده کند. مصر بايد درباره ما وقع توضيح دهد تا مسئوليت اين نقض هاي اسرائيل از روي دوش آن برداشته شود.

از سوي ديگر، شايد اسرائيل با تشديد اقدامات برضد اسيران به ويژه در آستانه سفر اوباما رئيس جمهور آمريکا به منطقه -که انتظار مي رود روند مذاکرات را (هرچند به صورت ظاهري) به پيش ببرد، قصد دارد سياست برگرداندن برگه ها را در پيش گيرد. البته اين سياست براي دولت اشغالگر اسرائيل که از همه راهي براي غصب خاک باقيمانده از فلسطين و نقض بيشتر حقوق فلسطين استفاده مي کند، جديد نيست.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تل آویو ، آمریکا ، مصر ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار