مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از استقرار 13 پست امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی طاهری امروز، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی در ایام تعطیلات نوروزی پست‌های امداد و نجات این جمعیت با استقرار 13 پست امداد و نجات در شش محور مواصلاتی حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه هفت پست ثابت و سه پست موقت در محورهای استان حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: سه پست سیار نیز به مسافرین امداد رسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: هموطنان باید با رؤیت نیروهای امدادی آرامش خاطر داشته باشند.

وی از افزایش توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و افزود:‌ ارائه مطلوبترین و سریعترین عملیات، پاسخگویی به مشکلات در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی از جمله اهداف طرح امداد و نجات نوروزی است.

* استقرار 13 آمبولانس در محورهای مواصلاتی زنجان

طاهری با اشاره به استقرار 13 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی در راه‌های مواصلاتی استان زنجان یادآور شد: این آمبولانس‌‌ها مجهز به سیستم ارتباط رادیویی هستند.

وی با بیان اینکه هفت دستگاه خودرو نجات با عنوان رهاساز در این طرح استفاده می‌شود، افزود: شش  دستگاه خودرو پشتیبان کمک‌دار، دو دستگاه خودرو آرگو و دو دستگاه خودرو کمک‌دار آماده کمک‌رسانی به مسافران هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه 147  به اطلاع‌رسانی حوادث و سوانح جمعیت هلال احمر استان زنجان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: این مرکز آماده دریافت خبر حوادث و سوانح از سوی مردم و مسافران است.

وی یادآور شد: این سامانه در سه شیفت و به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند.

طاهری تصریح کرد: با دریافت خبر حوادث و سوانح از طریق تلفن نکات امدادی به افراد حادثه دیده آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود، افزود:‌ این طرح تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

* اجرای گشت‌زنی 24 ساعته در ایام نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: خودروهای مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در سطح استان در ایام اجرای طرح در طول 24 ساعت به شعاع 10 کیلومتر گشت‌زنی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت در سطح شعب جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و افزود:‌ خدمات داوطلبانه یکی از اصول بنیادین فعالیت‌های نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر محسوب می‌شود.

طاهری با بیان اینکه  داوطلبان به عنوان بهترین یاوران این جمعیت به منظور پیشبرد برنامه‌های بشردوستانه و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب پذیر محسوب می‌شوند، یادآور شد: این طرح از سال 1388 آغاز شده و تا کنون سه سال متوالی است که با موفقیت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از طریق برپایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در خانه‌های داوطلبی و پایگاه‌های ادارات برگزار می‌شود، افزود: همچنین این طرح در بین خیرین و نیکوکاران استانی‌، شهرستانی و محلی و در بین نهادها و سازمان‌های مرتبط اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان سازماندهی و هدایت کمک‌های مردمی برای ارتقاء، اثر بخشی و کارایی، حمایت از اقشار نیازمند به ویژه زنان بی‌سرپرست و یا سرپرست خانوار، همدلی و همدردی با خانواده‌های نیازمند در ایام عید نوروز را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی گفت: این طرح در خانه‌های داوطلبی شعب جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان زنجان‌، ابهر‌، خرم‌دره‌، خدابنده، طارم‌ و ماهنشان برگزار می‌شود.

طاهری از داوطلبان‌، خیرین و نیکوکاران استانی خواست به منظور تقسیم شادی خود با نیازمندان در شب عید، کمک‌های انسان دوستانه خود را به صورت وجوه نقدی و مشارکتی ارائه کنند.

وی گفت:‌ شماره حساب 99999 بانک ملت نیز برای واریز نیات خیر خواهانه مردم در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: امداد ، نوروزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.