مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری جشنواره بهار مهر با محوریت اقوام ایرانی در تعطیلات نوروز 92 خبر داد.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، مجتبی رضوانی پس از استقبال خوب مردم از برگزاری نخستین جشنواره صدای عشایر در تهران، از 28 اسفند تا 5 فروردین 1392جشنواره بهار مهر با هماهنگی امور عشایر استان و با استفاده از ظرفیت‌های عشایری استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره اقوام، آداب، رسوم، سنت‌ها و صنایع دستی و سوغات استان برای مردم استان و میهمانان نوروزی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های زاگرس‌نشین و کوچ‌دار کشور از جمله لرستان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و خوزستانبرگزار می‌شود، ادامه داد: استان مرکزی در جشنواره صدای عشایر تهران در کوچ عشایر رتبه اول را کسب کرد و همچنین جزو 8 استان برتر شناخته شد که ظرفیت عشایری استان انگیزه‌ای برای برگزاری این جشنواره بود.

وی گفت: یک هزار خانوار عشایری در استان مرکزی وجود دارند که زمستان گذران آنها در استان است، همچنین به همین میزان عشایر تابستان گذران خود را در استان مرکزی به سر می‌برند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری موسیقی محلی، سنتی و عشایری و نمایشگاه صنایع دستی استان و استان‌های دیگر در کنار جشنواره اقوام خبر داد و افزود: به دلیل تقارن بخشی از تعطیلات نوروز 92 با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بخش دوم تعطیلات از 5 فروردین ماه تا 20 فروردین دیگر برنامه‌های متناسب با ایام برگزار می‌شود.

رضوانی از نمایش توان صنعتی و خدماتی و کشاورزی استان در نمایشگاه و همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری از 15 تا 17 اسفند ماه در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دستگاه‌های صنعتی و بازرگانی بتوان از این فرصت استثنایی برای جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای استان بهره برد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر، از برگزاری برنامه‌های ویژه تحویل سال، نمایشگاه سفره‌های هفت سین در موزه مفاخر و مانور ستاد تسهیلات خبر داد و افزود: این مانور با رویکرد آمادگی و انسجام دستگاه‌های خدمات رسان به مسافرین نوروزی 92 برگزار می‌شود.

وی از تخفیف 30درصدی واحدهای اقامتی استان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در هتل‌ها و مهمانپذیرها و مدارس انجام شده و هتل الماس دلیجان افتتاح شده و هتل انصار محلات نیز به زودی افتتاح خواهد شد./س

برچسب ها: صدای ، عشایر ، اقوام ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.