چك ليست مديران گمرك جمهوري اسلامي ايران با هدف كنترل فعاليت‌هاي گمركي و امكان ارزيابي و انطباق آن با استانداردهاي موردنظر تدوين شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،حسين كاخكي مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بهبود فرايندهاي گمركي با بيان اين مطلب گفت: چك ليست مزبور در كارگروهي با حضور نمايندگان متخصص واحدهاي مختلف ستادي، گمرك تهران و فرودگاه امام خميني(ره) مورد بازنگري قرار گرفت و پس از انجام 368 نفر - ساعت كار كارشناسي تدوين و به گمركات اجرايي كشور ابلاغ شد.

وي با اشاره به اينكه مبناي تدوين اين چك ليست استاندارد ايزو 2008-9001 و نمودارهاي گردش كار (فلوچارت) بوده است، افزود: رويه‌هاي واردات، صادرات، ترانزيت، ورود موقت و مرجوعي مشمول اين چك ليست است و عمده فعاليت‌هاي گمركات اجرايي شامل ورود اطلاعات، احراز هويت، سرويس ارزيابي، واحد ارزش، بازبيني، درب خروج و امور مالي را در برمي‌گيرد.

كاخكي اظهار داشت: در اين چك ليست روش اجرايي به كارگيري آن در گمركات اجرايي، نمودار گردش كار فرايند اجرايي و بررسي هر فرايند به صورت مجزا تدوين شده و به تاييد معاونت فني و امور گمركي رسيده است.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بهبود فرايندهاي گمركي با بيان اينكه چك ليست فوق به منظور كنترل فعاليت‌هاي گمركي و امكان ارزيابي و انطباق آن با استانداردها تدوين شده است، اظهار اميدواري كرد: اين اقدام پيش زمينه اي براي انطباق فرآيند‌هاي در حال اجرا در گمرك را با استانداردهاي تدوين شده كنوانسيون تجديد‌نظر شده كيوتو فراهم نمايد./س
برچسب ها: چک لیست ، تدوین ، گمرکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار