مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی از ۱۵ اسفندماه جاری در محورهای مواصلاتی استان مستقر می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، فرامرز شاهین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این پایگاه‌ها 182 نیروی متخصص شامل تکنسین فوریت‌های پزشکی، پزشک و پرستار برای رفاه حال هموطنان و خدمت‌رسانی سریع‌ به طور شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز تمامی محورهای مواصلاتی استان زیرپوشش اورژانس 115 قرار خواهد گرفت.

شاهین با بیان اینکه طرح آماده‌باش نوروزی اورژانس 115 از 15 اسفندماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه سال 92 ‌ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این تعداد پایگاه اورژانس به آسیب دیدگان احتمالی حوادث جاده‌ای و ترافیکی انواع خدمات ایمنی فوریتی را ارائه خواهند کرد.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح نوروزی 92 با همکاری و مشارکت پلیس راهور نیروی انتظامی، سازمان امداد و نجات هلال احمر، اورژانس، سازمان‌های پزشکی قانونی، حمل و نقل و ترافیک و راهداری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال برای امداد نوروزی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا بتوانیم خدمات را با حجم بیشتری به مسافران نوروزی ارائه کنیم.

شاهین با اشاره به اینکه فاصله هر پایگاه تا مرکز وقوع حادثه 25 تا 42 کیلومتر است، گفت: مدت زمان رسیدن افراد این مرکز در جاده‌ها 10 تا 15 دقیقه و مدت زمان رسیدن نیروهای مراکز فوریت‌های پزشکی در سطح‌ شهرهای استان شش تا هشت دقیقه گزارش شده است.

وی با اشاره به 18 هزار مأموریت این مرکز در سال گذشته، افزود: از این تعداد 5 هزار و 770 مأموریت تصادفات و 4 هزار و 537 مأموریت منجر به بستری در بیمارستان شده‌ است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.