پلیس راهور تهران از کسب رتبه اول کشوری در کاهش تلفات برای سومین بار خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در 10 ماه گذشته 105 نفر در پایتخت کاهش تلفات رانندگی داشتیم و این آمار بسیار خوب است.

وی همچنین از افزایش 20 درصدی ترافیک تهران در اسفند ماه خبر داد و گفت: خود روهای دودزا، فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی پلاک تعمیرگاه دریافت می ‏کنند.

رحیمی اضافه کرد: ظرف سه سال گذشته توانستیم با همکاری مردم تلفات رانندگی را از یک هزار و 460 به 800 نفر کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین با اعلام اینکه ترافیک در اسفند ماه در همه شهرها به ویژه تهران افزایش می ‏یابد، افزود: پیش ‏بینی می ‏کنیم ترافیک در اسفند ماه، 20 درصد افزایش یابد؛ ضمن اینکه در هفته آخر بهمن و اسفند ترافیک پایتخت نسبت به ماه گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افزایش پارک حاشیه ‏ای، افزایش نقص فنی و تصادفات منجر به خسارت مهم‏ ترین علل افزایش ترافیک اسفند ماه است.

رحیمی افزود: همچنین بر اساس پیش ‏بینی‏ ها می‏ توان گفت که 60 درصد ترافیک تهران به علت نقص فنی خودروها و تصادفات خسارتی است که پلیس با خودروهای دارای نقص فنی موثر برخورد می ‏کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه از اول اسفند طرح برخورد با پارک ‏های حاشیه‏ ای تشدید شده است، گفت: ماموران پلیس راهور در تمام نقاط پایتخت با خود روهایی که اقدام به پارک حاشیه ‏ای، توقف دوبله و سد معبر می‏ کنند، برخورد خواهد کرد.

رحیمی افزود: ماموران راهور در اسفند ماه در آماده ‏باش هستند و 70 درصد نیروها عصرها به کار گرفته می‏ شوند.

وی ادامه داد: افزایش پارک ‏های حاشیه ‏ای هم ‏زمان با افزایش خرید های مردم تمامی مراکز مهم، تجاری و پرترافیک و خیابان‏ های منتهی به آنها شناسایی شده و طرح ‏های ویژه ترافیکی در آن اجرا می‏ شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: همچنین تعداد جرثقیل ‏های پلیس برای انتقال خودروهایی که اقدام به سد معبر کنند، افزایش یافته است./س


برچسب ها: تلفات ، تهران ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.