معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخورد قاطع دادگستري با متجاوزين به عنف گفت: حکم فردی که سرباز نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود، صادر و در دیوان تأیید شده و به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین فروتنی در نشستی با اعضای کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از جرم خراسان رضوی، با بیان اینکه دادگستری خراسان رضوی شعبات خاصی را در دادسرا و دادگاه برای رسیدگی به جرایم خاص اختصاص داده است، اظهار داشت: به پرونده متهمین جرایم ویژه همانند سرقت های مقرون به آزار و متجاوزین به عنف به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

 وی ادامه داد: اجرای قاطع احکام، برخورد با قدرت پلیس و توجه مردم از جمله موارد تأثیرگذار در کاهش این جرایم در سطح استان است.

 فروتنی در خصوص رسیدگی و برخورد قاطع دادگستری استان خراسان رضوی به اعدام متجاوزین به عنف در سبزوار اشاره کرد و افزود: حکم فردی که سرباز نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود، صادر و در دیوان تأیید شده و به زودی اجرا خواهد شد.

 وی در خصوص پرونده سارقان طلافروشی‌ها نیز خاطرنشان کرد: پس از رفع نقص مواردی که دیوان عالی کشور گرفته بود، پرونده مجدداً به دادگاه ارسال شده است.

 معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات شهری در حاشیه شهر در ارتکاب جرایم تأثیرگذار است، گفت: اگر خدمات شهری در حاشیه شهر مشهد افزایش پیدا کند، جرایم کاهش می یابد.

 وی به مصوبه ستاد مبارزه با جرایم خاص اشاره داشت و عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز به افراد سابقه دار و زندانیان جرایم خاص، مرخصی داده نخواهد شد. هم‌چنین در این ایام کشیک ویژه در دادسرا و دادگاه ها در سطح استان وجود خواهد داشت.

 بر اساس اين گزارش به نقل از دادگستري استان خراسان رضوي، فروتنی در پایان از برگزاری اولین جلسه ستاد پیشگیری و پیگیری به جرایم انتخاباتی در هفته جاری خبر داد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار