امروزه در جوامع غربی و اروپایی پدیده همجنس گرایی، عنوان امری متمدن نما و موجه در حال گسترش است تا جایی که هم اکنون این پدیده غیراخلاقی با حمایت هایی برخی از سیاستمداران مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از روابطی که امروزه در مجامع مختلف مورد ارزیابی و بحث قرار گرفته است همجنس گرایی است.
در کشورهای خاورمیانه با این موضوع برخورد می شود اما در بعضی از مناطق در اروپا و آمریکا این رابطه به رسمیت شناخته شده و در بیشتر این کشورها قوانین ازدواج برای این افراد در نظر گرفته شده است.
همجنس گرایی از جمله انحرافات جنسی است که در دین اسلام و مسیحیت به رسمیت شناخته نشده و از گناهان کبیره به حساب می آید.
در حال حاضر برای ترویج همجنس گرایی میان اقشار مردم بویژه جوانان از نشانه های بخصوصی استفاده می کنند.
این مبلغان دروغین از رنگین کمان به عنوان پرچم و نماد همجنس گرایان استفاده می کنند و در کشورهای غربی و اروپایی در رستوران ها بارها و کافه ها گروه زیادی از همجنس گرایان از مشتریان آنان هستند از این نماد برای جذب مشتریان همجنس گرا و یا مردم عادی استفاده می کنند.
در این خصوص ایمان رستمی دکترای جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال های اخیر برای توصیف سبک زندگی همجنس گرایانه از اصطلاح "همجنس خواه" استفاده شده است زیرا باور بر این است که این اصطلاح نسبت به همجنس گرا بار منفی کمتر دارد.
وی ادامه داد: انجمن روانشناسی آمریکا معتقد است که براساس اتفاق نظر علوم رفتارشناسی و جامعه شناسان و متخصصان سلامت و سلامت روانی همجنس گرایان فی نفسه نمونه ای معمولی و رد نکردنی از اختلاف در گرایش جنسی انسان است.
به گفته این جامعه شناس، معضل اجتماعی و رفتار انحرافی در ادبیات و هنر برخی از نقاط جهان از زمان بسیار کهن شاهد اشاراتی به این پدیده است و ادیان توحیدی همچون یهودیت، اسلام و مسیحیت با همجنس گرایی مخالفت کرده اند هر چند که در این رابطه در میان متخصصان دینی اختلاف نظر وجود دارد و برای نمونه برخی از فرقه های مسیحیت همجنس گرایی را گناه نمی دانند./ز
گزارشی از معصومه پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار