"دستان نوروزی" در سال جدید با ایجاد فضای شاد و بهاری به موسیقی نواحی و ایرانی در آیتم‌های جدید خود می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیوتلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست برنامه تلویزیونی "دستان" که با حضور "سیدمحمد مناجاتی" تهیه کننده و "سید عباس سجادی" مجری توانمند عرصه موسیقی و جمعی از اصحاب رسانه عصر امروز در ساختمان فرهنگستان هنر برگزار شد.
"سید عباس سجادی" مجری این برنامه در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند عوامل پشت صحنه چون کارگردان، تهیه کننده، عوامل فنی نور، طراح دکور که به نوعی در دیده شدن ما نقش به سزایی دارند افزود: دستان تنها برنامه تخصصی موسیقی است و من به سهم خودم از شبکه آموزش و مدیران رسانه ملی صمیمانه تشکر کرده چرا که "دستان" با تمام افت و خیزهای که داشته با همت خود باعث برقراری این برنامه در تلویزیون شده است.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم "دستان" تنها برنامه موسیقی سازمان برنامه موسیقی سازمان نباشد اظهار داشت: این برنامه به همت تهیه‌کننده جوان و پر شور "سیدمحمد مناجاتی" تهیه‌کننده که علاوه بر " دستان هفتگی‌" نیز "دستان نوروزی" از 25 اسفند الی 15 فروردین برای علاقمندان به روی آنتن می‌برند.
وی بیان کرد: در برنامه "دستان نوروزی" نگاه ما بیشتر به مقوله موسیقی محلی که توجه به آیین‌های نوروزی اقوام ایرانی است که علاوه بر حضور هنرمندان موسیقی محلی که توجه به آیین های نوروزی اقوام ایرانی است که علاوه بر حضور هنرمندان موسیقی ملی و سنتی، کارشناسان حوزه مربوط پیرامون آیین‌های نوروزی در مناطق ایران به گفت و گو خواهند پرداخت.
"سجادی" گفت: با توجه به هماهنگی‌های که ما با شورای فکری برنامه در سال جدید به موضوعات محوری چون مشکلات آموزش موسیقی و پرداختن به آموزش در دانشگاه‌ها و بررسی و عملکرد خانه موسیقی و ... خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به اینکه مساعدت و همکاری هنرمندان و حمایت رسانه به عنوان پشتیبانی از برنامه "دستان" بود، افزود: در بین پیامک‌هایی که به برنامه ارسال می‌شود اگر انتقادی به من صورت بگیرد، خودم به شخصه با گرفتن شماره مخاطبان به نوعی پاسخگوی سوال‌های آنها به برنامه هستم.
این مجری توانمند تلویزیون در ادامه بیان کرد: مدیران فرهنگی اگر آن را درایت و تامل جدی را نسبت به ساخت و تولید برنامه نداشته باشند جوانان به سمت شبکه های خارجی بیگانه می روند بنابراین یکی از ابزار قابل توجه بحث پرطرفدار موسیقی بوده که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.
وی افزود: همچنین صدا و سیما با ساخت برنامه های فرهنگی با جذابیت بالا و تزریق آن به جوانان در پی برطرف کردن خطرات و آسیب‌های اجتماعی که گریبان جوانان است، باشد.
"سید محمد مناجاتی" تهیه کننده این برنامه گفت: در "دستان نوروزی" آیتم‌های جدید و جذابی را به برنامه اضافه کردیم که از آن جمله می‌توان به آیتم "دل کودک" اخبار موسیقی و هر آنچه که به صورت پراکنده به موسیقی مربوط می‌شود را به مدت 4 دقیقه به مخاطبان ارائه می‌دهیم.
وی در ادامه افزود: "دوربین دستان" در ایام نوروز با آیتم‌های جذاب و متنوع خود به موسیقی نواحی پاپ، و سنتی و چهره‌هایی که کمتر در حوزه موسیقی دیده شدند نیز می‌‍‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه "دل‌آوا" اینبار در برنامه " دستان نوروزی" به اجرای زنده هنرمندانی که در برنامه حضور دارند می‌پردازد، بیان کرد: "ترانه و ترنم" آیتم دیگری در برنامه "دستان نوروزی" است که کاری با جلوه‌های ویژه تصویری که به صورت انیمیشن بوده شعر "سهراب سپهری" با صدای مرحوم "خسرو شکیبایی" طنین‌انداز می‌شود.
وی بیان کرد: در آیتم "قاب خاطره‌ها" هنرمندان پیشکسوت موسیقی دقایقی کوتاه پیرامون خاطره‌هایشان به گفتگو می‌پردازند./ص
برچسب ها: سجادی ، موسیقی ، نواحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار