"امير اورن" در مقاله اي كه در روزنامه "هاارتص" منتشر كرده است اظهار داشته كه نتانياهو هنوز هم جنون پيشين خود را در مورد علاقه به تجاوز احتمالي عليه ايران را حفظ كرده است اما بايستي بداند كه حمله احتمالي نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران تبعات سنگيني را برايش در پي خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  هاارتص، نويسنده در مقاله اشاره مي کند که نتانياهو جنون خود را در مورد انجام حمله عليه جمهوري اسلامي ايران حفظ كرده است و در اين باره مي افزايد "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي هنوز هم علاقه خود به اين مسئله را حفظ كرده است و به رهبران غربي مي گويد "نگوئيد كه شما هم مثل من نگران نيستيد" . نتانياهو در اين باره با چانه زني با اوباما مشغول است. آمريكا و كشورهاي غربي معتقدند كه براي تصميم گيري در مورد اقدامي عليه ايران نتانياهو مي بايستي منازعه رژيم صهيونيستي با فلسطينيان را به سرانجام برساند و آن را حل نمايد در حاليكه نتانياهو به اين مسئله باور ندارد و دائما از واژه "جنگ" استفاده مي كند." 
نويسنده اذعان مي كند كه ادعاهاي اخير "ياموس آدلين" فرمانده پيشين اطلاعات نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در مورد ياوه سرايي هايش پيرامون حمله احتمالي عليه تاسيسات هسته اي كشورمان توهمي بيش نبوده و مي افزايد "بايستي اشاره كرد كه ادعاهاي اخير يادلين در اين باره كه گفته بود حمله عليه تاسيسات هسته اي ايران يك شبه خواهد بود و به جنگي طولاني مدت تبديل نخواهد شد صرفا يك توهم بوده است. بايستي به يادلين خاطر نشان کرد كه تاسيسات هسته اي ايران و وضعيت آن كشور همانند عراق 32 سال پيش نيست. اگر رژيم صهيونيستي به رآكتور اتمي "اوسيراك" حمله كرد و آن را نابود و با پاسخ متقابل عراق مواجه نشد بدان خاطر بود كه در آن زمان صدام حسين در حال جنگ عليه ايران بود." وي در ادامه مي افزايد "نتانياهو بايستي بداند كه در صورت حمله به ايران خود و رژيم صهيونيستي را براي هفته ها و ماهها درگير جنگ خواهد كرد." 
نويسنده در ادامه مقاله اذعان مي كند كه دولت آمريكا مايل به قرارگيري در كنار رژيم صهيونيستي براي آغاز تجاوزي احتمالي عليه جمهوري اسلامي ايران نيست و در ادامه مي افزايد "اكنون در زماني هستيم كه پنتاگون بدليل كاهش بودجه و هزينه هاي دولتي در آمريكا بايستي بسيار حساب شده در مورد موقعيت نظامي خود عمل نمايد. افكار عمومي آمريكا نيز خواهان پيشگيري از تكرار جنگ آن كشور عليه كشوري ديگر هستند. در اين ميان رژيم صهيونيستي هنوز با فلسطينيان مشكل دارد و خواهان رفع اين مسئله نيست." وي در ادامه مدعي مي شود كه آمريكا موافق با تندروي هاي رژيم صهيونيستي نيست و بيشتر مايل است با رژيم صهيونيستي اي "ميانه رو"كه خواهان حل منازعه با فلسطينيان است ارتباط داشته باشد و نه با رژيمي كه تندرو و خواهان جنگ با ساير كشورهاست. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار