مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسیم شهر از توابع بهارستان استان تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز با زیربنای 460 مترمربع در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با امکاناتی همچون کتاب‌خانه با 10هزار جلد کتاب و سالن نمایش فیلم در منطقه‌ای حدفاصل اسلام‌شهر و رباط کریم واقع شده است.
در آیین گشایش این مرکز یونس نوبخت فرماندار شهرستان بهارستان گفت: علی‌رغم این‌که تاکنون خدمات ارزشمندی برای مردم این منطقه ایجاد شده است ولی این، متناسب با نیازهای مردم نیست و تلاش بیشتر مسوولان کشوری را طلب می‌کند.
وی ادامه داد همه مسوولان باید بر مساله تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان توجه و تأکید بیشتری داشته باشند چرا که آنان از نظر فکری آمادگی دارند تا این مباحث را فراگیرند و اگر امروز خوب تربیت شوند افرادی مومن، متعهد و متدین به جامعه تحویل داده می‌شود.
فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به این‌که آموزه‌های صحیح به رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد تأثیر تربیت در کودکان بیش از بزرگ‌سالان است و این مساله، وظیفه متولیان امور کودک را سنگین‌تر و خطیرتر می‌کند.
نوبخت با بیان این‌که کار کانون از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: تولید کتاب و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، اثرات مثبتی را در جامعه به جای می‌گذارد زیرا روحیات آنان حساس و تأثیرپذیر است و مربیان باید به این نکته توجه بیشتری کنند.
وی در پایان خواستار راه‌اندازی 3 مرکز فرهنگی هنری در این شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد که همه ما باید به نوعی دین خودمان را به این مردم محروم ادا کنیم.
بر همین اساس، مدیرعامل کانون در این مراسم تأکید کرد تعداد کتاب‌هایی که در این مرکز وجود دارد دو و نیم برابر کتاب‌های سایر مراکز کانون در کشور است.
سیدصادق رضایی یادآور شد در دین اسلام که کامل‌ترین و آخرین دین است راه‌ها و روش‌های گوناگونی برای ارزش‌گذاری به تربیت کودکان و نوجوانان وجود دارد و قرآن در بخش‌های زیادی به صراحت به اهمیت تعلیم و تربیت پرداخته و فرآیند آن را بیان می‌کند.
وی در ادامه گفت: نظام غرب به دنبال این است که نگاه بشر را از آسمان به زمین بیاورد و پاسخ تمام سوا‌ل‌های او را در زمین جستجو می‌کند.
رضایی تاکید کرد که مربیان کانون از علم، دانش و تقوای قرآنی برخوردار و مخاطبان ما هم کودکان و نوجوانانی هستند که ظرفیت، استعداد، گرایش و میل زیادی برای فراگیری دارند.
مدیرعامل کانون افزود: ما در کانون این استعدادها و گرایش‌ها را کشف کرده و بر اساس مبانی و مباحث تعلیم و تربیت اسلامی برابر با نیاز کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی را اجرا می‌کنیم تا این امکان در بچه‌ها به وجود آید که به کمال برسند.
 به گفته رضایی، کانون این امکان را در اختیار والدین، مربیان و کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد و خداوند هم کمک می‌کند و امداد غیبی شامل حال کسانی می‌شود که دغدغه تعلیم و تربیت دینی و مذهبی دارند.
رضایی در پایان خاطرنشان کرد هر چه بتوانیم تعداد مراکز کانون را در کشور اضافه کنیم برگ برنده‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت.
محسن فضلی مدیر کانون استان تهران نیز در بخشی از این مراسم ابراز خرسندی کرد که حق کودکان و نوجوانان صمیمی و دوست داشتنی بهارستان است که مرکزی برای‌شان راه‌اندازی شود.
مشاور فرهنگی مدیرعامل یادآور شد این شهرستان 650هزار نفر جمعیت و تعداد زیادی از دانش‌آموزان ، جمعیت هدف کانون به شمار می‌روند و بهارستان ظرفیت این را دارد که کانون با ایجاد مراکز بیشتری در این منطقه حضور پیدا کند.
فضلی تأکید کرد مرکز بهارستان دارای همه امکاناتی است که 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی رایج کانون در آن انجام ‌شود.
اجرای سرود اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 33 کانون و خوش‌آمدگویی اعضا از جمله برنامه‌های این آیین بود.
گفتنی است این مرکز فرهنگی هنری با حضور شهردار، رییس شورای شهرستان، بخش‌دار و مسوولان آموزش و پرورش ناحیه 2 نسیم‌شهر و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 22 اسفند گشایش یافت. /ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار