بمبي كه عمل نكرد

مديران و مجموعه بي بي سي در انجام مصاحبه با باباك زنجاني تلاش بسياري كردند تا از چوب كبريتي كه دستشان بود يك بمب بسازندف اما بر خلاف تصور كاركنان و مديران شبكه سلطنتي، اين بمب عمل نكرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آتش تبليغاتي گسترده شبكه وابسته به دربار سلطنتي از برنامه‌‌اي خبر مي‌داد كه معلوم بود مديران بي بي‌سي براي آن آتش تهيه گسترده‌اي، تدارك ديده بودند؛ مصاحبه با فردي به نام بابك زنجاني كه مديران بي‌بي‌سي فارسي را در روياي منفجر كردن يك بمب خبري فرو برده بود.

آنونس مصاحبه با زنجاني از آغاز پخش برنامه‌هاي بي‌بي‌سي مدام به روي آنتن مي‌رفت تا اينگونه القا شود كه مصاحبه با زنجاني بمب خبري پايان سال 1391 است.

تصور دست‌اندركاران برنامه بر اين بود كه بابك زنجاني از ابتداي مصاحبه تا انتهاي آن از فساد و ارتباطات پشت پرده در ايران بگويد، اما با شروع مصاحبه، بابك زنجاني از تاجر بودن و سرمايه‌گذاري‌هاي خود گفت و اعلام كرد در سراسر جهان سرمايه‌گذاري مي‌كند و به كار مشغول است.

در آغاز برنامه مجري بي‌بي‌سي سعي مي‌كرد با شعارهاي تند خود مصاحبه را گرم كند اما در تونل پيچ در پيچ مصاحبه با زنجاني سوال‌هاي كليشه‌اي بي‌بي‌سي يخ زدند و اين شبكه لندني هيچ چيز از مصاحبه با بابك زنجاني عايدش نشد.

البته بي‌بي‌سي كه در تمام سوال‌هاي خود سعي مي‌كرد به نوعي بابك زنجاني را به عنوان يك بمب خبري مطرح و از اظهار نظرهاي وي سوء استفاده كند. اما زنجاني با پاسخ‌هايي از قبيل اين كه با ايران مشكلي ندارند آب سردي روي مصاحبه بي‌بي‌سي ريخت.

بي‌بي‌سي هر تيري را كه در چله كمان داشت در اين مصاحبه شليك كرد و همه زور خود را براي تبديل چوب كبريت به بمب بزرگ مصرف كرد.

در بخشي از اين مصاحبه، بي‌بي‌سي از رابطه بابك زنجاني با فاضل لاريجاني پرسيد كه در كمال تعجب، زنجاني اعلام كرد هيچ ارتباطي با فاضل ندارم تا بي‌بي‌سي در پروژه جديد ضد ايراني خود ناموفق عمل كند.

اين برنامه برخلاف رويه گذشته مصاحبه‌اي تحليلي در مورد اين فرد (بابك زنجاني) داشت كه با اعلام نظر مجري در خصوص آن مشخص بود مجري پيش از پخش خبر و گزارش مصاحبه را ديده است و اين در حالي بود كه هنوز بينندگان تلويزيوني چيزي از مصاحبه نمي‌دانستند. سلامتيان، كارشناس دم دستي اين روزهاي بي‌بي‌سي مطابق روال گذشته با آمدن روي خط شبكه سلطنتي شعارهاي كليشه‌اي داد و از آمريكا و انگليس دفاع كرد تا نوكري خود را يك بار ديگر به اربابان خود اثبات كرده باشد. شايد اظهارات كليشه‌اي بي‌بي‌سي هم در اين مصاحبه براي آن بود كه يخ مصاحبه با بابك زنجاني با تحليل سلامتيان كمي آب شود كه اين اتفاق هم نيافتاد.

البته در اين ميان اعزام يكي از مجريان اصلي بي‌بي‌سي به تاجيكستان براي اين انجام اين مصاحبه حاكي است كه هماهنگي‌هاي اطلاعاتي پيش از انجام مصاحبه صورت گرفته بوده است.

در مورد سلامتيان اين را هم فراموش نكنيم كه نمي‌دانيم بالاخره گز سلامتيان بخوريم يا نخوريم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار