استاندار آذربایجان شرقی گفت: تجمع جنازه‌ها در روستای باج‌باج از توابع هریس و همچنین وجود جسدهای کودکان و مویه‌ مادران بر جنازه‌های کودکان‌شان از تلخ‌ترین صحنه‌هایی بود که در زلزله با آن مواجه شدم.

احمد عليرضابيگي در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره تلخ‌ترین خاطره خود از زلزله ورزقان اظهار داشت: زلزله در ساعت کاری روز اتفاق افتاد از این رو فقط کودکان و زنان سالخورده در منازل بودند.  
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله تلاش‌ها برای خارج کردن مردم از زیر آوار صورت گرفت ولی با این وجود تعداد زیادی از کودکان و زنان سالخورده فوت کردند.
 


وی گفت: تجمع جنازه‌ها در روستای باج‌باج از توابع هریس و همچنین وجود جسدهای کودکان و مویه‌ مادران بر جنازه‌های کودکان‌شان از تلخ‌ترین صحنه‌هایی بود که در زلزله با آن مواجه شدم.
 



بیگی با اشاره به وقایع شیرین پس از زلزله ورزقان تصریح کرد: بعد از اینکه آواربرداری‌ها صورت گرفت مردم از مسئولین تشکر می‌کردند و در آن زمان اين موضوع کاملا مشهود بود که ایران یکپارچه است و اگر حادثه تلخی در نقطه‌ای از کشور رخ می‌دهد ملت به یاری آنها می‌شتابند.
 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بهترین نمونه حضور مردم وجود دانشجویان و دانش‌آموزان برای بازسازی منازل مسکونی مردم زلزله‌زده بود.
 
وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در ورزقان اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب به وسیله 4 خودرو بدون همراهی پلیس و بدون اطلاع قبلی در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و مردم فقط اشک می‌ریختند، ایشان در این دیدارها به مردم تسلی می‌دادند و از آنها می‌خواستند که امید خود را حفظ کنند تا همه مشکلات برطرف شود.  
 


بیگی در پاسخ به این سوال که در زمان حضورتان در مناطق زلزله‌زده از شما چه می‌خواستند، گفت: کودکان بهت‌زده بودند و حضور کانون پرورش فکری، کمیته امداد،‌ صدا و سیما در مناطق زلزله زده به این علت بود که کودکان را از بهت درآورند.  
 
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار خانه توسط رئیس‌جمهور به مردم تحویل داده شده است و در زمان تحویل این منازل که با حضور احمدی نژاد صورت گرفته بود شیروانی‌های آبی و قرمز در این مناطق خودنمایی می‌کرد.  

انتهای پیام/ 

برچسب ها: بیگی ، تجمع ، جنازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار