فعاليت سينمايي "سحر جعفري جوزاني" با نقش کوتاهي در فيلم"شير سنگي" به کارگرداني پدرش آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ "سحر جعفري جوزاني" در سال 1357 در سانفرانسيکوي آمريکا متولد شد و تا سن پنج سالگي ساکن آنجا بود.



"سحر" فرزند "مسعود جعفري جوزاني" نويسنده و کارگردان است و مادرش آمريکايي بوده و "فتح‌الله جعفري جوزاني" عموي او است.
وي فارغ‌التحصيل روانشناسي کودک از دانشگاه آزاد اسلامي است، متأهل است و يک دختر دارد.
او فعاليت سينمايي خود را با بازي در فيلم"شير سنگي" به کارگرداني پدرش در سال 1365 آغاز کرد.


از به يادماندني ترين کارهاي او مي‌توان به"هفت ترانه" در کنار بازيگراني چون "لعيا زنگنه"، "مينا جعفرزاده"،‌ "شروين نجفيان" اشاره کرد.
او با نويسندگي در سريال"آژانس دوستي" و پس از آن بازيگري در همين سريال به فعاليت خود به صورت رسمي ادامه دارد و پس از آن وارد سينما شد.


جعفري جوزاني در سال 1382 در سريال تلويزيون"نقطه چين" بازي کرد و فعاليت خود را در تلويزيون شروع کرد.
وي در سال 1385 مجددا با "مهران مديري" در سريال"باغ مظفر" همکاري کرد که ايفاي نقش"فروغ"، "دختر مظفرخان" در اين سريال او را دوباره به چهره‌اي مطرح و محبوب تبديل کرد.


"سحر جعفري جوزاني" همچنين در سال 1387 نامزد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن از هجدهمين جشنواره فيلم فجر براي بازي در فيلم"بلوغ" شد.
وي فيلم سينمايي"شير سنگي" به کارگرداني "مسعود جعفري جوزاني" در سال 1365 فيلم "چشمهايش" به کارگرداني "فرامرز قريبيان" در سال 1378 ،فيلم"بلوغ" به کارگرداني" مسعود جعفري جوزاني" در سال 1378 ،فيلم"هفت ترانه" به کارگرداني "بهمن زرين‌پور" در سال 1380 و فيلم"دعوت" به کارگرداني "ابراهيم حاتمي کيا" در سال 1387 را در کنار نامه هنري خود به ثبت رسانده است.



"سحر جعفري جوزاني" در سريال هايي همچون"آژانس دوستي" در سال 1375 تا 1378 ؛"حامي" به کارگرداني "بهمن زرين پور" در سال 1381، "نقطه‌چين" به کارگرداني "مهران مديري" 1382، "قهر و آشتي" محصول جوزان فيلم در سال 1382،"باغ مظفر" به کارگرداني مهران مديري در سال 1385، "مرد دو هزار چهره" به کارگرداني "مهران مديري" در سال 1388، "همه بچه‌هاي من" به کارگرداني "مرضيه برومند" در سال 1388، "در چشم باد" به کارگرداني "مسعود جعفري جوزاني " در سال 1388 و سريال"قهوه تلخ" به کارگرداني "مهران مديري" در سال 1389 ايفاي نقش کرده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۸:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سحر خانم در سریالی که اسمش یادم نیست عصبانی که میشد لری صحبت می کرد یاد مادر بزرگم افتادم اونم لر بود هروقت عصبانی می شد لری فحش میداد ولی سحر بی حاشیه ترین بازیگر ایران است خدا وند نگهدازش باشه
Singapore
بدیل
۱۶:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
سلام بر سحرجعفری جوزانی من عاشق سادگی شما تو نقشهاتون هستم
چهره ای تودل برو وخاکی
United States of America
rahmat
۰۰:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
خانم گلی است از همه لحاظ
آخرین اخبار