سر آغاز سال جدید؛

11 مرکز اقامتی و 10 مورد واحد پذیرایی تعلیق شدند/ 21 درصد بازدید و 31 در صد اقامت نوروزی رشد داشت

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور اعلام کرد: از روز 28 اسفند تا پایان روز اول فرودین ماه، اقامت مسافران در استان های سراسر کشور 31 درصد رشد داشته است.

 منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین امار موجود از سفر های نوروزی گفت : از روز 28 اسفند تا پایان روز اول فرودین ماه، 7 میلیون و 439 هزار و 570 نفر شب، مسافر نوروزی در مراکز اقامتی کشور اقامت داشته اند که نشانگر رشد 31 درصدی ورود گردشگران به استان های سراسر کشور است.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور ادامه داد: بر اساس این آمار همچنین تا پایان روز اول فرودین ماه، 2 میلیون و 710 هزار  مورد بازدید از مراکز شاخص سیاحتی ، گردشگری و خدماتی انجام شده، که این رقم نشانگر رشد 21 درصدی بازدید جاذبه های توریستی و گردشگری است.

جهانیان در ادامه با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از برگزاری نمایشگاه ها و ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان های کشور گفت : بر اساس امار موجود تا پایان روز اول فرودین ماه، 2 میلیون و 748 هزار و 151 نفر از این ویژه برنامه ها و نمایشگاه ها بازدید داشته اند.

معاون گردشگری کشور اظهار داشت: از روز 28 اسفند تا پایان روز اول فرودین ماه، 9 هزار و 652 مورد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، پذیرایی، هتل ها و مجموعه های گردشگری صورت گرفته که به منجر به 185 مورد تشویق اصناف فعال و 804 مورد تذکر به واحدهای اقامتی و گردشگری، 116 مورد اخطار کتبی به واحدهای خدماتی، اقامتی و اصناف و در نهایت 21 مورد تعلیق پروانه مراکز خدماتی مسافرتی و جهانگردی شده است.

وی با اشاره به 21 مورد تعلیق در طول این ایام نوروز،  تصریح کرد: 11 مورد این تعلیق ها مربوط به مراکز اقامتی و 10 مورد مربوط به مراکز پذیرایی بوده است.

شایان ذکر است؛ ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران نوروزی از طریق شماره 09669 و سایت www.stsi.ir است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار