معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : نوروز اولین پرونده ثبتی یونسکوست که دارای تلاش مشترک ملل برای به ثبت رساندن یک آئین مقبول است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علویان‌صدر به ثبت جهانی آئین نوروز در یونسکو و همراهی هفت کشور بر مدار فرهنگ مشترک و پیام حقیقی نوروز با مرکزیت ایران اشاره کرد و گفت: نوروز اولین پرونده ثبتی یونسکوست که دارای تلاش مشترک ملل برای به ثبت رساندن یک آئین مقبول است.

وی افزود: در کشورهای منطقه نظیر تاجیکستان که سال پیش جشن نوروز در آن برگزار شد مردم با وجود آنکه نوروز را مبدأ تاریخ خود نمی‌دانند، اما به خاطر پیام آن دلبستگی خاصی به جشن نوروز دارند، به طوری که در این جشن از المان‌های تخت جمشید استفاده شده بود و آنها عقیده داشتند نوروز برگرفته از فرهنگ ایرانی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه امروز خطر زندگی انفرادی و در انزوا قرار گرفتن ملت‌ها بسیار تهدیدکننده است، خاطرنشان کرد: برای تحرک‌بخشی به جامعه و مردمان آن جشن‌های نوروز می‌تواند خود نماد همبستگی و همگرایی جهانی باشد.

علویان‌صدر با یادآوری اینکه نوروز عشق انسان به خدا و ارزش‌های الهی و لطف خداوند به بشریت است، بیان داشت: این نو شدن در حقیقت تجدید حیات دوباره است.

وی همچنین به تشکیل ستاد تسهیلات سفر به عنوان یک حرکت خانوادگی در پاسداشت این آئین و خدمت به مسافران و گردشگران اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان «حماسه سیاسی و اقتصادی» باید ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری به بار بنشیند تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای ارتقای اقتصاد کشور استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقتصاد گردشگری به عنوان عنصر توسعه پایدار یاد کرد و افزود: با مدیریت عالی این ظرفیت‌های بی‌نظیر می‌تواند به نقطه تعالی تبدیل شود.

علویان صدر گفت: اردبیل همانطوری که در رسمیت شیعه و همچنین یکپارچگی ایران توانسته است نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند و در دوران جنگ نیز رشادت‌های جوانان این خطه زبانزد عام و خاص است در شاخصه گردشگری به عنوان یک صنعت پاک می‌تواند، بهترین ظرفیت و ارائه توانمندی‌ها باشد/س  

برچسب ها: اردبیل ، آیین ، مشترک ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.