"معاذ الخطيب" رهبر مستعفي گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" روز گذشته اظهار داشت كه علت اصلي استعفاي او از مقامش در آن ائتلاف شكست قدرتهاي بين المللي در حمايت از معارضين سوري بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، وي از ماه نوامبر سال گذشته ميلادي به اين مقام منصوب شد و استعفاي روز يكشنبه اش باعث هراس كشورهاي غربي و ارتجاع عرب از افزايش تفرقه و اختلاف در درون جبهه معارضين سوري شده است.

وي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "الجزيره" مدعي شده است كه اختلافات دروني ميان گروههاي مختلف معارض سوري دليل اصلي استعفاي وي نبوده است و در اين باره افزوده است "دليل اصلي تر استعفاي من اعتراض به موضع گيري قدرتهاي جهاني در قبال تحولات سوريه بوده است، آنان به دنبال منافع خود هستند و به منافع معارضين سوري توجهي نمي كنند."

وي با تلاش در جهت كوچك نمايي اختلاف موجود در ميان گروهها و اعضاي گروه موسوم به ائتلاف مخالفين سوري مدعي شده است كه "اين اختلافات طبيعي است. ديدگاه بقيه اعضا با ديدگاه من تفاوت داشت."

وي در حالي تلاش دارد تا اختلافات موجود ميان گروههاي عضو اين ائتلاف را كوچك نشان دهد كه بسياري از تحليلگران سياسي علت اصلي استعفاي او را مخالفتش با انتصاب "غسان هيتو" به مقام نخست وزيري گروه موسوم به ائتلاف مخالفين سوريه  مي دانند.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار