یگانهای زبده ارتش رژیم صهیونیستی ماموریت ترور ،‌ آدم ربائی و نصب دستگاههای شنود در خارج از اسرائیل را برعهده دارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،‌ پایگاه اینترنتی "واللا: اسرائیل گزارش مبسوطی درباره یگانهای زبده ارتش اسرائیل منتشر کرد. امیر بوحبوط خبرنگار نظامی (این پایگاه) در این باره گزارش داد در چند سال گذشته ارتش اسرائیل دستورات اکیدی صادر کرده است مبنی بر اینکه نباید هویت افراد این یگانها مشخص شود .

این گزارشگر تصریح کرده است تمامی اعضای این یگانها در خارج از اسرائیل فعالیت می کنند و عملیات آنها محرمانه است. در گزارش امیر آمده است تمامی یگانهای زبده با دستگاه امنیت عمومی اسرائیل ( شاباک ) هماهنگی کامل دارند و این دستگاه اطلاعات محرمانه لازم برای عملیات این یگانها را در اختیارشان قرار می دهد.

طبق این گزارش ستاد محرمانه زبده ترین این یگانها محسوب می شود و ده نفر از نظامیان برجسته اسرائیلی همچون ایهود باراک ،‌ بنیامین نتانیاهو ،‌امنون شاحاک موشه یعلون و دانی یاتوم رئیس پیشین موساد عضو این ستاد هستند. ماموریت این یگان عبارتست از آزاد کردن گروگانها و اجرای عملیات نظامی و ترور در خارج از اسرائیل. این یگان مسوول ترور ابوجهاد مرد شماره دوی جنبش فتح بوده است. دراین گزارش با اشاره به اینکه برخی از عملیات این یگان با شکست مواجه شده است آمده است این یگان در عملیات آزاد کردن ناحشون فکسمن سرباز اسرائیلی که نیروهای حماس وی را در سال 1995 ربوده بودند نافرجام بودند.

طبق این گزارش یگان ستاد محرمانه مسوولیت نصب دستگاههای شنود را نیز برعهده دارد. یگان دیگر نیروهای زبده ارتش اسرائیل کماندوهای دریائی هستند که وابسته به نیروی دریائی هستند. این یگان نیز دهها عملیات ترور و آدم ربائی را در کرانه باختری و نوار غزه اجرا کرده است. بنا بر این گزارش سومین یگان ،‌ یگان شالداگ است که وابسته به نیروی هوائی است و به خاطر شکست اسرائیل در جنگ 1973 و یک سال بعد از این شکست تشکیل شده است. یگان چهارم نیروهای زبده اسرائیل یگان شمار « 669» است .

 نیروهای این یگان بطور فشرده برای نجات برق آسای سربازان اسیر در هر نقطه از دنیا تمرین می کنند واین یگان نیز وابسته به نیروی هوائی است. پنجمین یگان نیز ،‌ یگان «ایگوز » است که در سال 1993 تشکیل شد تا نوک پیکان مقابله با رزمندگان جنب حزب الله لبنان باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار