مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت : این منطقه ویژه اقتصادی حلقه اصلی ترانزیت شمال‌شرق کشور است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مهدی مروج‌الشریعه  در جمع خبرنگاران افزود: منطقه آزاد چابهار در جنوب‌شرق و منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال‌شرق دو حلقه اصلی برای ترانزیت محسوب می‌شوند که باید از این امکان و فرصت، بیشتر برای توسعه مبادلات تجاری کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به امتیازات موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در حال حاضر 71‌ منطقه ویژه و آزاد تجاری در کشور وجود دارد که هفت منطقه آزاد و بقیه مناطق ویژه هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت، امتیازات و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس نه تنها در میان 64‌ منطقه ویژه اقتصادی کشور، بلکه از مناطق برخی کشورها از جمله مالزی بالاتر است.

این مسئول یادآور شد: وجود بخشی از ریل عریض آسیای‌‌میانه به نام ریل دوستی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مزیت‌های این منطقه است، به طوری‌ که سرخس و ارس تنها نقاط کشور است که ریل عریض از آن عبور می‌کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اذعان داشت: اکنون 31‌کیلومتر ریل‌گذاری عریض کشورهای آسیای‌میانه با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ایجاد شده است.

مروج‌الشریعه گفت: وجود فرودگاه بین‌المللی با مرز هوایی رده‌بندی و تأیید شده و امکان پرواز طی یک‌ ساعت و نیم تا یک‌ ساعت و 45 دقیقه تا دورترین نقطه در کشورهای آسیای‌ میانه از این فرودگاه به واقع مزیت‌های دیگری است که منطقه ویژه اقتصادی سرخس از آن برخوردار است./ب

 

برچسب ها: منطقه ، ویزه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.