مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره درج خبری در برخی نشریات با عنوان "صفحه احمدی‌نژاد فیلتر شد" توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها، راجع به فیلترینگ صفحه محمود احمدی نژاد در ویکی‌پدیا، عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، توضیحاتی بدین شرح در این باره ارائه داد:

 بسمه تعالی
احتراماً نظر به درج خبری با عنوان «صفحه احمدی‌نژاد فیلتر شد» در برخی نشریات، مقتضی است به منظور تنویر افکار عمومی به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات، متن زیر منتشر شود:

تهیه‌کنندگان صفحه‌ای به نام جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد در سایت ویکی‌پدیا، نسبت‌های ناروایی به ایشان داده‌اند که محتوای این صفحه پس از بررسی‌های کارشناسی به استناد بند «د-۳» فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی (نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات رسمی) در تاریخ ۱۵. ۹ .۱۳۹۰ توسط کارگروه تعیین مصادیق، مجرمانه تشخیص داده و فیلتر شد.

اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۶ ماه از فیلتر صفحه مزبور، متأسفانه برخی از سایت‌های خبری و روزنامه‌ها با انتشار این خبر، خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف تهیه‌کنندگان مطلب مجرمانه مذکور اقدام کرده‌اند که این عمل مذموم با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، امری نامطلوب و مخرب است.

لذا شایسته است در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده، رسانه‌های خبری با تأمل و درایت بیشتری نسبت به انتشار اخبار و مطالب اقدام کنند.

عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار