در مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه؛

روسای جمهور ایران و بروندی بر گسترش همکاریهای مفید و موثر دو کشور تاکید کردند

روسای جمهور ایران و بروندی روابط دو کشور را عمیق و دوستانه دانسته و بر همکاری‌های مفید و موثر دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاکید کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (سه‌شنبه) در مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و بروندی با بیان اینکه دو کشور به لحاظ فرهنگی و سیاسی متعلق به یک حوزه بوده و در یک جبهه قرار دارند، گفت: امروز حضور شما در ایران آغاز جدید و گام بلندی در جهت تعمیق و توسعه روابط دوستانه دو کشور و دو ملت ایران و بروندی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است دو کشور به لحاظ جغرافیایی از هم فاصله داشته باشند ولی به لحاظ اندیشه و عاطفی بسیار به هم نزدیک هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: در شرایطی که جهان نیازمند تحولات اساسی و استقرار نظم جدید عادلانه است دو کشور می توانند همکاری های مفید و موثری با هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمینه های فراوانی برای گسترش روابط ایران و بروندی وجود دارد، گفت: دو کشور می توانند در زمینه کشاورزی، صنعت، تجارت، آموزش، بهداشت، درمان، فرهنگ و سیاست همکاری های گسترده و نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم شرایط را برای ارتقاء هر چه بیشتر روابط و همکاری ها مهیا کنیم.

همچنین، رییس‌جمهور بروندی در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در سالهای اخیر از گسترش بیشتری برخوردار بوده است، اظهار کرد: حضور بنده و همکارانم در ایران نشانه تحکیم روابط دو کشور در بخش های مختلف است و مصمم هستیم سطح مناسبات سازنده خود را در همه عرصه ها گسترش دهیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در جریان این سفر توافقات خوبی برای برداشتن گامهای بلند در زمینه افزایش سطح روابط دو کشور اتخاذ شود، گفت: دو کشور منابع و تجارب زیادی در زمینه های مختلف دارند که می توانیم از آن به نفع منافع ملت های خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسای ، جمهور ، بروندی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار