معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: خسارت اولیه سیلاب اخیر در این استان یکهزار و 125 میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمدجواد کامیابˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از سیلاب در شهرستان نرماشیر در  افزود: در بخش آب روستایی به 209 روستا 45 میلیارد ریال و در بخش قطعی برق به 56 روستا 12 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر سیلاب اخیر در استان کرمان دو هزار و 497 کیلومتر راه روستایی، 931 کیلومتر شانه راه، 223 هزار مترمکعب آسفالت و سایر موارد مربوط به راه ها خسارت دید که در مجموع 400 میلیارد ریال خسارت اولیه آنها برآورد شده است.

کامیاب اظهار کرد: در بخش مسکن نیز به برخی منازل 30 تا 80 درصد آسیب وارد شده که شامل دو هزار و 150 واحد مسکونی با 43 میلیارد ریال خسارت است.

وی گفت: 43 میلیارد ریال بلاعوض و 258 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت سیلاب در بخش مسکن در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: در بخش کشاورزی هفت هزار و 435 هکتار باغ، 13 هزار و 570 هکتار زمین زراعی، 288 رشته قنات، 342 کیلومتر کانال آبیاری و 10 باب استخر، سه هزار و 905 راس دام سبک و 150 راس دام سنگین خسارت دیدند که در مجموع خسارات مربوط به این بخش ها 625 میلیارد ریال برآورد شده است.

بارش شدید باران اوایل هفته گذشته موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان کرمان از جمله شهرستان های سیرجان، بافت، جیرفت، رابر، بردسیر، رفسنجان، کهنوج، شهربابک، زرند، ارزوئیه، انار، بم، ریگان، فهرج و بخش های شهداد، ساردوئیه، دلفارد و گلباف شد.

سیلاب خوشبختانه در استان کرمان تلفات جانی در بر نداشت اما خسارت هایی در برخی مناطق بر جای گذاشت.

بارش کم نظیر باران بهاری همچنین موجب آبگیری سدها و بندهای خاکی و خوشحالی مردم و کشاورزان این استان پس از یک دوره طولانی خشکسالی شد./ک
 
منبع :ايرنا

 

برچسب ها: خسارت ، اولیه ، سیلاب ، کرمان ، یکهزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.