معاون راهداري اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان گفت: خوزستان امسال در ايام نوروز مقام اول در كاهش تصادفات جاده‌اي را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جهانبخش اماني اظهاركرد: استان ما به دليل وجود رودخانه‌ها و روان‌ آب‌هاي بسيار، 13 هزار و 714 پل دارد و طبيعي است كه مشكلاتي براي اين پل‌ها به وجود آيد؛ همانگونه كه در سال گذشته مشكلاتي در پل‌هاي لاهور شمالي، پل سبحانيه سوسنگرد و خيرآباد بهبهان به وجود آمد كه همه اين مشكلات به سرعت و براساس تجربه راهداري، در حداكثر 10 تا 15 روز ترميم و برطرف شد.

وي افزود: هم‌اكنون نيز عمليات اصلاح درزهاي انبساط پل بهشتي - حد فاصل شوش و انديمشك- در حال انجام است.

معاون راهداري اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان ادامه‌داد: راهداري مستمر و روزانه سال گذشته به‌خصوص در فصل زمستان، موجب شد مشكلي در راه‌ها به وجود نيايد و لحظه‌اي تردد، قطع نشود، همچنين با انجام فعاليت‌هايي نظير ساماندهي علائم، اصلاح و تكميل تابلوها، جمع‌آوري تابلوهاي اضافي و آسيب‌ديده، تعميرات گاردريل، احياي خط‌كشي‌ها، پاكسازي حريم راه‌ها و اجراي طرح مديريت و آرام‌سازي ترافيك در ايام نوروز، آمادگي كامل براي جلوگيري از همه مشكلات ايجاد شد.

اماني تصريح‌كرد: عمليات ما در ايام نوروز از 25 اسفندماه تا 16 فروردين‌ماه ادامه داشت و 240 دستگاه سبك و سنگين در اين فعاليت مشاركت داشتند، همچنين گشت‌هاي راهداري به 36 دستگاه ارتقا يافتند و كشيك‌هاي نوروزي در ادارت به صورت 24 ساعته فعاليت داشتند.

وي افزود: با تلاش‌هاي صورت گرفته، جاده آبادان به سربندر يك هفته پيش از تعطيلات نوروز يك‌طرفه شد و حدود 12 كيلومتر از محور سرانجام تا رامشير و شش كيلومتر از محور سه‌راهي كوپال رامهرمز به سمت رامشير نيز يك طرفه شدند و جاده هنديجان به ديلم 7 كيلومتر به يك طرفه قبلي اضافه شد و طول آن به 25 كيلومتر رسيد، زيرگذر انديمشك هم به عنوان يك نقطه حادثه‌خيز بازگشايي و 7 كيلومتر به جاده يك‌طرفه شوشتر – ملاثاني اضافه شد.

معاون راهداري اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان عنوان‌كرد: 60 درصد از فوتي‌هاي جاده‌اي كشور در 8 استان اتفاق مي‌افتد كه خوزستان امسال طي ايام نوروز توانست بين اين 8 استان كمترين فوتي‌هاي ناشي از تصادفات را به خود اختصاص دهد؛ به گونه‌اي كه در سال 91 طي ايام نوروز 52 فقره تصادف فوتي صورت گرفت كه اين رقم امسال به 25 فقره، يعني 52 درصد كاهش يافت.
همچنين تعداد متوفيان در سال گذشته 63 نفر بوده است كه امسال اين رقم به 29 نفر، يعني 54 درصد كاهش يافت.

اماني گفت: امسال بيشتر فوتي‌هاي ناشي از تصادفات در ايام نوروز در جاده‌هاي دوطرفه محورهاي قيزانيه، هفتكل، باغملك، ايذه، دهدز، سد كارون 4، پل‌زال انديمشك و جاده شوشتر به دزفول بوده است.

وي خاطرنشان‌كرد: خسارات ناشي از تصادفات در كشور ما 4 درصد درآمد ناخالص ملي كشور مي‌باشد كه معادل 19 هزار ميليارد تومان در سال است، همچنين 85 درصد عامل اصلي تصادفات مرگبار جاده‌اي در دنيا، سرعت است كه اين ميزان در كشورهاي خاورميانه بيشتر مي‌باشد و ايران در بين 20 كشور خاورميانه رده ششم را دارد، از عواملي كه مي‌تواند مانع اين سرعت باشد رفتار انساني، اطلاع‌رساني و استفاده از دوربين‌هاي هوشمند است كه در خوزستان امسال سعي شد از اين عوامل براي كاهش تصادفات استفاده شود./س
برچسب ها: تصادف ، جاده ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار