شرکت هاي تعاوني روستايي، سرمايه گذاري ها و برنامه ريزي هاي دولت را موثر و کارآمد مي کنند.

علي فراهاني کارشناس اقتصاد روستايي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم انجام سرمايه گذاري هاي زيربنايي و اهميت به روستاها به دليل توليد محصولات کشاورزي، گفت: انجام سرمايه گذاري هاي زيربنايي از اهداف مهم تاسيس شرکت هاي تعاوني است.

وي گفت: به دليل توليد محصولات کشاورزي و دامي توسط روستاييان با سرمايه گذاري هاي زيربنايي از جمله تاسيس شرکت هاي تعاوني در روستاها صورت گيرد، چون اين شرکت ها سبب تامين امنيت غذايي پايدار و جلوگيري از وابستگي اقتصادي در جامعه مي شود.

فراهاني اظهار داشت: اين شرکت ها مي توانند نقش موثري در تحقق توسعه شاخص هاي روستايي از قبيل ارتقاء سطح درآمدي روستاييان، بهره وري در توليد داشته باشند.

وي يکي از فوايد تاسيس شرکت هاي تعاوني روستايي را کنترل قيمت ها دانست و گفت: به دليل ارتباط نزديک اين شرکت ها با روستاييان، آنها به صورت توافقي محصولات کشاورزي روستاييان را خريداري کرده و با اين شيوه محصولات کشاورزي را در هنگام خريد مديريت مي کنند.

فراهاني تصريح کرد: تنوع محصولات کشاورزي در ايران بالاست و با اين روش، مي توان شيوه متناوب کشت را هم مديريت کرد، ولي اقلام مديريت شده بيشتر شامل اقلامي است که بيشترين مصرف را در بين مردم دارد، مثل گندم و گوشت.

وي خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري دولت در راستاي تاسيس شرکت هاي تعاوني روستايي، مي تواند سبب کنترل منابع موجود در روستا شده و با مديريت منابع مالي روستا، زمينه را براي توسعه روستاها فراهم کند./عب
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار