طرح ساماندهي قاچاق بنزين به منظور جلوگيري از قاچاق اين فرآورده نفتي در قالب صدور بنزين توسط مرزنشينان در حال بررسي است.

حسين فدا مالکي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با بيان اين مطلب در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اين موضوع بر اساس کاهش قاچاق فرآورده نفتي به ويژه بنزين است.

وي تصريح کرد: مرزنشينان از اين پس مي‌توانند با اجراي اين طرح به منظور کسب درآمد بيشتر اقدام به صادرات بنزين به  کشورهاي همسايه کنند.

فدامالکي عنوان کرد: قيمت بنزين صادر شده بر اساس قيمت بنزين کشور خريداري کننده تعيين مي‌شود.

وي در ادامه در خصوص موضوع طرح شبنم گفت: تا کنون دو مرحله از طرح شبنم اجرا شده است و مرحله سوم آن در ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اجراي طرح شبنم باعث شده که به طور چشم‌گيري ميزان قاچاق کالا کاهش يابد به طوري که اجراي اين طرح باعث پيگيري و کشف کالاهاي قاچاق و مشخص شدن کالاهاي اصل از تقلبي شده است.

حسين فدامالکي در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص ميزان قاچاق خودرو و قطعات آن گفت: از مجموع 25 هزار پرونده در حال بررسي قاچاق بخشي از اين پرونده‌ها مربوط به قاچاق خودرو و قطعات آن است.

وي در ادامه در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با قاچاق طلا  افزود: ستاد مبارزه با کالا و ارز از مدتها پيش وارد موضوع مبارزه با قاچاق طلا و سکه و حتي ارز شده است که در اين رابطه اقدامات بسيار مهمي را در بحث طلا و سکه انجام داده است.

فدا مالکي خاطر نشان کرد: در اين رابطه اين ستاد با همکاري بانک مرکزي توانسته محموله‌هاي مربوط به طلا و سکه‌اي قاچاق و حتي تقلبي را شناسايي و براي متخلفين مربوطه پرونده تشکيل دهد.

وي در رابطه با بحث مبارزه با قاچاق ارز اظهار داشت:در بحث ارز با همکاري بانک مرکزي کميته ويژه‌اي براي ساماندهي بازار ارز تشکيل شده که اين ستاد توانسته در شش ماهه دوم سال گذشته با توجه به بحث دلار تقلبي در کشور پيگير موضوع قاچاق در بازار ارز به ويژه ورود دلار تقلبي در کشور شده‌ايم بر اين اساس تعدادي از موارد مربوط کشف و براي آنها تشکيل پرونده شده است.

وي با بيان اينکه در مجموع 25 هزار پرونده در رابطه با موضوع قاچاق کالا و ارز در اين ستاد در حال بررسي است گفت: در سال جاري سه موضوع جدي به عنوان منشور کاري اين ستاد در نظر گرفته شده است يکي فرمان مقام معظم رهبري، دوم سياستهاي کلان ستاد و سند ملي ستاد که توسط رئيس جمهور امضا شده و در آخر قانون ستاد که منبعث از دستور رهبري است.

همچنين در سال جاري موضوع اصلاح لايحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از مدتها‌ پيش در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است همچنان روند بررسي نهايي را طي مي‌کند./عب
برچسب ها: ستاد ، مبارزه ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار