صندوق مهر امام رضا (ع) از سال 85 تاکنون توانسته سرمايه خود را به رقم 9 هزار ميليارد تومان برساند.

حسين نژاد مديرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در نشست خبري امروز خود با بيان اين مطلب گفت: اين صندوق در بدو فعاليت و وام ازدواج جزء فعاليت هاي اين صندوق بود که در اين رابطه با امضاي قرارداد عامليت با بانکها اقدام به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه مي کرد.

حسين نژاد تصريح کرد: موضوع وام ازدواج به علت ورود بانک مرکزي به موضوع ساماندهي پرداخت وام ازدواج از اين صندوق حذف و بانکها تحت نظارت بانک مرکزي اقدام به پرداخت وام ازدواج مي کند.

وي تصريح کرد: اين صندوق هم  اکنون در بخش اشتغال با پرداخت هزار ميليارد تومان تسهيلات در سال گذشته توانسته 116 هزار فرصت شغلي در کشور ايجاد کند که اين رقم فرصت شغلي در سال 90 از محل پرداخت تسهيلات صندوق مهر امام رضا (ع) بالغ بر 120 هزار فرصت شغلي بوده است.

وي در ادامه با بيان اينکه در مجموع توانسته با پرداخت تسهيلات 3600 ميليارد توماني، حدود 670 هزار فرصت شغلي در کشور ايجاد کند.

مديرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در ادامه با تاکيد بر مهمترين ويژگي صندوق مهر امام رضا (ع) در خصوص ايجاد فرصت هاي شغلي از محل پرداخت تسهيلات در کشور، گفت: براساس آخرين سرشماري، 670 هزار فرصت شغلي با وجودد 80 درصد اين طرح ها در کشور فعال هستند.

عمده ترين موضوع در خصوص پرداخت تسهيلات مسئله نظارت مي باشد. حدود 5 درصد از کساني که باز پرداخت تسهيلات را انجام نمي دهند، از طريق واحد نظارت به واحد حقوقي معرفي مي شوند که از مجموع اين تعداد 10 درصد شکست خورده و تسهيلات دريافتي از آنها اخذ مي شود.
وي در خصوص معوقات صندوق مهر امام رضا (ع) عنوان کرد: در خصوص معوقات بايد بگويم، اين موضوع در صندوق هايي که بحث پرداخت تسهيلات وجود دارد، کاملا مشهود است اما صندوق مهر امام رضا (ع) با توجه به انجام نظارت هاي دقيق، قبل و بعد از پرداخت تسهيلات و حتي در عين مصرف تسهيلات توانسته اين ميزان را به کمترين رقم برساند.
حسين نژاد درباره برنامه سال جاري صندوق مهر امام رضا (ع) تصريح کرد: نمايندگان اين صندوق برنامه اين صندوق قبل از سال جديد توسط مسئولان تهيه و آغاز شده است و رقم ابلاغ شده بودجه اين صندوق در سال جاري حدود 9 هزار ميليارد ريال است که در سه بخش مشاغل خانگي، خوداشتغالي و طرح هاي کارآفريني تعريف شده است.

و 20 درصد از منابع صندوق مهر امام رضا (ع) مربوط به سرمايه کارآفريني است.

مديرعامل اين صندوق در ادامه تاکيد کرد: در بخش مشاغل خانگي، رقم پرداخت تسهيلات در گذشته 3 ميليون تومان بوده که به 5 ميليون تومان افزايش يافته و در بخش خوداشتغالي از 10 ميليون تومان به 15 ميليون تومان و کارآفريني تا سقف 100 ميليون تومان با همکاري وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

حسين نژاد افزود: در بخش کارآفريني مدت کوتاهي اين رقم به 70 ميليارد تومان رسيده بود که باز دوباره اين سقف به همان 100 ميليارد تومان افزايش يافته است، ضمن آنکه مدت بازپرداخت تمام تسهيلات اعلام شده چه در بخش مشاغل خانگي خوداشتغالي و طرح هاي کارآفريني حداکثر 60 ماه و با نرخ سود 4 درصد است و نياز به سپرده گذاري ندارد.

حسين نژاد در مورد شرايط دريافت اين تسهيلات گفت: مهمترين شرايط دريافت اين تسهيلات، بيکار بودن قطعي فرد دريافت کننده که تمام صحت و سقم اين موضوع از طريق دريافت استعلام از بيمه ها بررسي مي شود.

2-بررسي محلي در عدم اشتغال و در پايان داشتن مهارت هاي علمي دانشگاهي است.

وي در خصوص بحث سرمايه گذاري براساس خوداشتغالي در روستاهاي کشور گفت: اين کار با همکاري مرکز توسعه مناطق روستايي در دو مرحله به صورت آزمايشي در حال انجام است که در فاز اول براي هر روستا يکصد ميليون تومان و در فاز دوم 200 ميليون تومان و در مجموع 2000 ميليارد تومان با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

وي در پايان از راه اندازي باشگاه کارآفريني مجازي و پرداخت تسهيلات تا سقف 150 ميليون تومان خبر داد و تصريح کرد: طرح ديگري که از ماه آينده توسط اين صندوق اجرا مي شود، پرداخت تسهيلات به اصناف است./عب
برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار