وزیر نفت نفت در مراسم بهره برداری از دستاوردهای جدید پژوهشی با اشاره به این که با تلاش کارشناسان و متخصصان ایرانی تحریم امروز به فرصت تبدیل شده است، گفت: بی اثر بودن تحریم ها در صنعت نفت ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در مراسم افتتاح و رونمایی اولین مرکز پیشرو فناوری غشا و فرایند غشایی در مقیاس نیمه صنعتی در خاورمیانه، 4 کاتالیست و 3 دانش فنی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: امروز تحریم ها به فرصت تبدیل شده است و نه تنها خواست تحریم کنندگان محقق نشده بلکه تحریم ها  به فرصتی برای خوداتکایی و استفاده از هوش و توان ایرانی تبدیل شده است. 

وی با بیان اینکه تحریم های غرب سبب شده است صنعت نفت با حرکت پر شتاب گام های بلندی بردارد افزود : برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است از خام فروشی منابع نفت و گاز پرهیز کنیم و با توسعه صنایع تکمیلی در حوزه صنعت پتروشیمی و تولید محصولات نهایی زمینه افزایش درآمد و کاهش اتکا به درآمد نفت را فراهم کنیم، ضمن اینکه محصولات نهایی تحریم پذیر نیستند.

وزیر نفت  افزود: پژوهشگران و متخصصان صنعت نفت کشور بی اثر بودن تحریم ها را ثابت کرده اند و امروز کار بزرگی در صنعت نفت کشور محقق شده است  و این کشور پتانسیل های زیادی را برای توسعه دارد که با بهره گیری از این پتانسیل ها می توانیم به بسیاری از اهداف پیش بینی شده خود دست یابیم.

وی تاکید کرد : ساخت و راه اندازی این فناوریها در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نشان داد برای تحقق این هدف هیچ چیز کم نداریم و دیگر نگرانی هایی که برخی تولیدکنندگان در روزهای نخست تحریم با آن روبرو بودند وجود ندارد و امروز در صنعت نفت هر فناوری که مورد نیاز باشد توسط متخصصان داخلی به آن دست خواهیم یافت.

رسمی مرکز پیشرو فناوری های غشاء، چهار نوع کاتالیست و سه نوع دانش فنی که در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: کارشناسان و متخصصان ایرانی امروز با تکیه بر دانش و تخصص خود توانسته اند تحریم های دشمنان را بی اثر کرده و با شتاب در مسیر خودکفایی و بومی سازی گام بردارند.

قاسمی تصریح کرد: برای ملی شدن واقعی صنعت نفت باید از فروش نفت خام جلوگیری شود و فرآورده های نهایی با دارا بودن ارزش افزوده بالا در کشور تولید شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار