مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به این‌که سال پیش 326 نفر در محورهای مواصلاتی استان فوت شدند، گفت: این در حالی است که آمار مذکور نسبت به سال قبل از آن که 354 نفر بود، کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، «حافظ باباپور»  با تأکید بر این‌که همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها در ابتدای امسال به گونه‌ای بود که مسافران نوروزی بتوانند با آسودگی خاطر از محورهای مواصلاتی استان تردد کنند، افزود: باوجود همه‌ی این اقدامات، در نوروز امسال شمار فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان یک نفر افزایش داشت و این در حالی است که در فروردین‌ماه، تعداد فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان دو نفر افزایش یافته است.

وی از افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به وجود راه‌های مناسب و آزادراه‌ها در استان زنجان، امسال شاهد افزایش میزان تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بودیم، به گونه‌ای که سال پیش 25 میلیون خودروی سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کردند که این آمار نسبت به سال 90، آمار قابل توجهی است.

این مقام مسوول با اشاره به این‌که افزایش میزان تردد خودروهای سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان، وظیفه‌ی این اداره‌کل را در حفظ و نگهداری از راه‌های استان بسیار سنگین‌تر می‌کند، اظهار کرد: سال گذشته 6 میلیون و 723 هزار خودروی سنگین و 18 میلیون و 580 هزار خودروی سبک از محورهای مواصلاتی استان تردد کردند که این میزان نسبت به سال 90 به ترتیب برای خودروهای سنگین 5 میلیون و 550 هزار خودرو و برای خودروهای سبک در حدود 16 میلیون و 836 هزار بود که نشان‌دهنده افزایش 21 درصدی در خودروهای سنگین و 10 درصدی در خودروهای سبک هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تأکید بر این‌که اعتبارات خوبی سال گذشته در زمینه‌ی نگهداری از راه‌های استان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای خط‌کشی همه محورهای مواصلاتی استان، به 37 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. از طرفی برای نصب و تعمیر قطعات گاردریل نیز 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود./ج1



برچسب ها: تصادف ، خودرو ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.