شركت بهره برداری نفت و گاز كارون موفق به دریافت نشان توسعه سبز و تندیس زرین به عنوان یكی از واحدهای برگزیده صنعت سبز كشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون  در این باره اظهار كرد: این شركت كه پیش از این موفق به دریافت گواهینامه های «تعهد سبز» و «تقدیر سبز» از انجمن مدیریت سبز ایران شده بود، در اجلاس جهانی حامیان زمین كه هشتم اردیبهشت جاری در تهران برگزار شد، نشان توسعه سبز و تندیس زرین صنعت سبز را دریافت كرد.

مهندس محسن دهانزاده افزود: اجلاس جهانی حامیان زمین با حمایت سازمان ملل متحد هر سال در یكی از كشورهای جهان و به منظور ارج نهادن و تقدیر از سازمان هایی كه در راستای حفاظت از محیط زیست فعالیت دارند، برگزار می شود.

وی گفت: روند افزایش گازهای گلخانه ای و پیامدهای آن اعم از تغییرات آب و هوایی، روند صعودی افزایش دمای كره زمین، خشك شدن تالاب ها، بروز پدیده ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی از جمله محورهای مورد توجه این اجلاس است.

دهانزاده اظهار كرد: دریافت این نشان از سوی شركت بهره برداری نفت و گاز كارون در میان شركت های تابع شركت ملی نفت ایران نشان از اهتمام این شركت به رعایت مسائل زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون گفت: این شركت همچنین اواخر سال قبل گواهینامه بلوغ سطح سه تقدیر سبز را با كسب بیشترین امتیاز در سطح كشور از انجمن مدیریت سبز ایران دریافت كرده بود.

وی افزود: این شركت با كسب بیشترین امتیاز از میان 67 شركت داوطلب و 19 سازمان فعال، موفق به تداوم رویكرد صنعت سبز در سال 1391 و كسب عنوان اول در سطح كشور برای دومین سال پیاپی شد.

دهانزاده گفت: شركت نفت و گاز كارون تمام فعالیت های عملیاتی خود را در زمینه بهره برداری، فرآورش و انتقال نفت خام، گاز و مایعات گازی با رعایت استانداردهای حفاظت از محیط زیست انجام می دهد.

مدیرعامل شركت بهره بردار نفت و گاز كارون در این ارتباط استفاده از دستگاه های فرآورش سیار نفت خام (MOT)، اجرای پروژه های جمع آوری گازهای همراه نفت، دفع ایمن و استاندارد پساب واحدهای نمكزدایی، بازرسی مستمر خطوط لوله جریانی و انتقالی و استفاده از برج های هیدروژن سولفوره زدا در كارخانه های نمكزدایی را به عنوان مهم ترین فعالیت های زیست محیطی این شركت برشمرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن تاسیسات شركت بهره برداری نفت و گاز كارون در محدوده كلان شهر اهواز و مجاورت با مناطق مسكونی اظهار كرد: تلاش این شركت رعایت استانداردهای زیست محیطی است.

شركت نفت و گاز كارون یكی از شركت های پنجگانه بهره بردار تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه راهبری عملیات تولید از میدان های نفتی اهواز، منصوری، آبتیمور و رامین را بر عهده دارد. /س
برچسب ها: نفت ، نشان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.